První etapu třetího podniku mezinárodního mistrovství české republiky v automobilových soutěžích narušují těžké havárie a zrušeny byly již dvě rychlostní zkoušky.
Začátek letošního ročníku Rally Šumava je plný havárií a odstoupení špičkových posádek. Hned v úvodní okruhové zkoušce měli problémy Arazim a Orsák. Zkušenějšího Arazima postihl defekt a ztratil přes minutu a půl. Jaroslav Orsák začal ještě hůře, když doslova zboural jeden z retardéru a musí dohánět ztrátu dvou minut a čtyřiceti sekund. Po jeho chybě musela být zkouška na pár minut přerušena z důvodu opravy zmiňovaného retardéru.
Rychlostní zkouška číslo dvě byla po těžké havárii Daniela Landy dokonce zrušena. Landa byl ve chvilkovém stavu bezvědomí a musel být odvezen do nemocnice. Jeho stav podle posledních informací již není vážný. Vůz je ale podle očitých svědků zcela zdemolován.
Následující zkouška byla také zrušena po havárii slovenského pilota Petera Gavláka, která se zřejmě také neobešla bez zranění. Na stejné vložce havaroval také doposud výborně jedoucí Jan Votava. Posádka vyvázla bez zranění. A kvůli poruše elektroniky odstupuje také Vladimír Barvík.
Aktuálnímu pořadí po RZ 5 vévodí Roman Kresta před Václavem Pechem a Pavlem Valouškem. Všichni na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX.
Další průběh soutěže budeme sledovat a nadále Vás informovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.