Není to ani tak dávno, když jsme se dozvěděli, že letošní vrchol mezinárodní motoristické sezony, dakarská rallye, byla zrušena z důvodu možných teroristických útoků na posádky.
Motoristický soutěžní svět nespí a vyvíjí se dál a letos si našel náhradu v podobě Central Europe Rallye, která se uskuteční v Maďarsku a Rumunsku ke konci dubna.
Maratónská rallye, která bude mít svůj start v Budapešti a finišovat bude u jezera Balaton by měla pro letošní rok nahradit dakarskou rallye. Její start je datován na 20. dubna a zúčastní se ho posádky motocyklů, automobilů, trucků a quadů. Zajímavostí je to, že tato rallye měla startovat až od roku 2010 ale naneštěstí letošních událostí v Dakaru byla premiéra posunuta na letošní rok a všechny profesionální i neprofesionální posádky z Dakaru budou věnovat svoji pozornost právě na nadcházející Central Europe Rallye kde soutěžící čeká 3000 km rychlostních zkoušek. Soutěž je pořádána stejnými organizátory (pořadatelská agentura A.S.O.) jako dakarská rallye.
To co je pro našince pozitivní je to, že mohou vidět špičku dakarské rallye tak blízko jako nikdy předtím. Střední Evropa nabízí dostupnost rozhodně příjemnější než severní a střední Afrika. Z našich nejvýznamnějších závodníků se této středoevropské rallye zúčastní Karel Loprais s kamionem Tatra, Josef Macháček se čtyřkolkou Yamaha nebo např. Roman Michalík na motocyklu KTM.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.