Dr. Jaroslav Krčma vyzpovídal jednoho z favoritů 43. Mogul Šumava Rallye Klatovy před jejím startem.
Václave, jaký máte pocit z letošní pozměněné rallye? Šumavu mám rád, protože je to opravdu slavná soutěž. A pěkná. Podmínky máme všichni stejné, rychlostky jsou ale opravdu těžké. To, že se jede Šumava částečně v Plzni, se mi na jednu stranu líbí, protože jsem Plzeňák a ukázat se před domácím publikem je fajn. Pravá Šumava se ale odehrávala většinou na Vimpersku a to je teď z větší části ochuzené. Až soutěž proběhne, budeme moci zhodnotit jestli je tento model lepší nebo horší.
Kterou z těch RZ považujete za nejtěžší? Všechny jsou strašně těžké, všechny jsou hodně rychlé, a to hlavně tím, že zmizel sníh a zimní posypy. Rozhodovat budou samozřejmě ty dlouhé úseky, takže Koráb a Strážov. Na těchto silnicích se podle mě bude lámat chleba.
Co říkáte na počasí? Počasí rozhodne. Mají být přeháňky, takže pneumatiková loterie asi bude pokračovat jako celý rok.
Kdo je tady pro vás nejtěžším soupeřem? Favoritem je samozřejmě Roman Kresta. Počítat ale určitě musíme ještě s dalšími asi pěti posádkami, které mají velkou šanci na první tři místa. Je to třeba Karel Trojan, Vašek Arazim, Vojta Štajf, Petr Hozák... Česká špička je dnes už mnohem širší, musíme s tím počítat.
Myslíte, že Josef Peták může také konkurovat? Určitě, Pepa ukázal super výkon na Vsetínsku. Myslím si, že ta jeho výkonnost ještě bude gradovat.
Pro vás je to domácí rally. Nejvítanější výsledek tedy zřejmě bude 1. místo… Pro nás bude dobrý výsledek, když podáme dobrý výkon a budeme z toho mít radost. Každý máme svoje hranice a možnosti. Když to nepostačí na první místo, smutní z toho nebudeme. Hlavně, abychom neudělali ostudu a dali do toho všechno, co umíme.
Co říkáte na RZ ve Štruncových sadech? No, nevím. Podle mě to není pro lidi, ale i pro nás zřejmě to nejideálnější. Myslím, že by ta trať měla být postavená jinak. Měla by oslnit i lidi, kteří normálně na rallye nejezdí. Tím by se rozšířila fanouškovská základna. V tom parku je trasa dost úzká a my tedy budeme jezdit jenom na jedničku a dvojku. Podle mě hrozí, že ti neznalí rallye, tento sport nepochopí. Ale uvidíme…
Bylo nutné po Valašce hodně předělávat váš vůz? Vůbec ne. Jenom jsme ho zkontrolovali a umyli.
Co byste vzkázal fanouškům šumavské rallye? Aby hlavně dbali na svoji bezpečnost. Samozřejmě, že jdou za sportovním zážitkem, ale bezpečnost je prioritní. Hlavně, aby nestáli např. proti autu nebo před stromy. Zdraví jim nikdo nevrátí. Smyslem rallye je zkoušet hranice a vylétávání aut z tratí je běžnou záležitostí.
Tisková zpráva : www.mogul-sumava-rallye.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.