Regule Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rallye jsou jasné, rychlostní zkoušky se musejí pohybovat v rozmezí 170 – 190 km. Krumlov se přizpůsobil a zredukoval délku na 189 km.
Letošní harmonogram obsahuje celkem sedm ostrých úseků, které při dvojím průjezdu dávají dohromady onu povolenou délku rychlostních zkoušek. Mají stoprocentně zpevněný povrch, převážně ho pokrývá asfalt různé kvality, ale soutěžící se setkají i třeba s betonovými panely. Pořadatelé z ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport zkrátili hlavně sobotní etapu a některé známé a divácky i jezdecky oblíbené části vložek se nepojedou. Totéž se týká i dvou rychlostních zkoušek, které někteří jezdci příliš nemilovali: Tisovky a Římova. Za momentální situace je bohužel nelze do itineráře zařadit. Tisovka patří k vojenskému výcvikovému prostoru Boletce a armáda odmítá svolení k průjezdu, v Římově se zase rozhodli v prostorách bývalého rallyekrosového okruhu postavit další fotbalové hřiště a obec připravili o atrakci sami. V letošním roce vypadly také dvě populární zkoušky Přídolí a Větrná jako celek, ale s jejich částmi se přesto jezdci i diváci opět setkají. Přes všechny změny trať známou technickou obtížnost českokrumlovské rallye postrádat nebude. Rychlostní zkouška Malonty nabízí řadu variant, které se čas od času mění, to nejdůležitější ale zůstává. Už vloni se objevily signály o potížích s rychlostní zkouškou Kohout, ale díky nezměrnému úsilí pořadatelů se ho podařilo udržet i pro letošní rok. Mnozí jezdci jej zařazují mezi nejobtížnější u nás a jistě takový diplomatický úspěch přivítají. Stejným pojmem jsou i uzounké silničky vinoucí se ze Zátoně do Rožmitálu na Šumavě a k typicky českokrumlovským vložkám se zařadí nový test Slavkov. Okruh na Výstavišti v Českých Budějovicích je přínosem hlavně pro diváky, ale nesníží ani celkovou jezdeckou obtížnost soutěže. Součet kilometrů, které tu soutěžní vozidla odkrouží, tvoří pouhá 3 % celkové ostré délky 36. Rallye Český Krumlov 2008. Další podrobnosti na webových stránkách www.rallyekrumlov.cz. Tisková zpráva Rallye Český Krumlov
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?