Po vítězství ve Valašské rally o předminulém víkendu se Roman Kresta a Petr Gross vydají ke 43. Mogul Šumava Rally Klatovy, třetímu podniku MMČR.
Nejstarší automobilová soutěž v zemi patří k nejpopulárnějším, každoročně přiláká desetitisíce fanoušků. Kromě zařazení do MMČR je také součástí Evropského poháru, což znamená, že vedle již tak kvalitní konkurence zdejší série přibudou i rychlí jezdci ze zahraničí. Posádka Mogul Racing Teamu se do Klatov a okolí těší, pro Romana Krestu i Petra Grosse patří „Šumava“ k oblíbeným soutěžím. Stáji se kvůli nečekanému silnému sněžení nepodařilo uskutečnit pondělní test v Blovicích na Plzeňsku, nicméně Mitsubishi Lancer Evo IX je po valašském triumfu opět pečlivě připravené techniky Charouz Racing Systemu. Zajímavostí soutěže je zařazení divácké rychlostní zkoušky poblíž centra Plzně. Test se uskuteční ve Štruncových sadech a mimo jiné protne také areál zdejšího fotbalového stadionu. Diváci budou mít na této erzetě soutěžní vozy jako na dlani. Třináctá RZ o délce 6 kilometrů startuje v sobotu 12. dubna ve 13.11. Nejnáročnějším testem nejspíš by měla být sobotní 10. a 15. RZ Věckovice – Kdyně o délce 25 km. Starty: 8.43 a 15.34. Podobně jako v nedávné Valašské rally i na Šumavě může Roman Kresta dosáhnout na hattrick. V Klatovech a okolí totiž zatím zvítězil dvakrát. V roce 2001 s Octavií WRC a v sezoně 2003 s Peugeotem 206 WRC týmu Bozian. Roman Kresta: „Na poměry českého mistrovství máme za sebou jen opravdu krátkou přestávku mezi soutěžemi, takže jsme se mezi Valašskou rally a víkendovou Šumavou moc nezastavili. Hlavně mechanici, samozřejmě. V pondělí jsme měli v plánu test nedaleko Blovic na Plzeňsku, ale museli jsme jej zrušit. Než jsme sundali auto z návěsu, napadla totiž spousta sněhu. Nakonec jsme tedy stihli jen funkční test v Žebráku u sídla Charouz Racing Systemu, jenž naše Mitsubishi Lancer Evo IX připravuje. Na šumavskou soutěže se těším, protože patří k opravdové české klasice. Všechny nás čeká hodně nového, především zkoušky na Plzeňsku, což je jen dobře. Výjimečně důležitá bude již první, páteční etapa. Před úvodní zkouškou, populárním Klatovským okruhem, nasadíme pneumatiky, které nám zůstanou i pro další čtyři erzety na Vimpersku. Je to docela kus cesty, počasí se tedy může zcela změnit a pokud se nezvolí správné gumy, může se nabrat obrovská ztráta. Víkendová soutěž má pro mě určitý punc výjimečnosti v tom, že pro mého hlavního partnera, značku Mogul ze společnosti Paramo, je tato rally domácím podnikem. Doufám, že s navigátorem Petrem Grossem fanoušky a partnery nezklameme.“ Antonín Charouz: „Byl bych moc rád, kdyby se nám šumavskou soutěž podařilo dojet stejným způsobem, jako nedávnou „Valašku“.
Tisková zpráva: BPA sport marketing
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.