V sobotu 5. dubna se na letišti v Biskupicích a okolních cestách uskutečnilo testování Mitsubishi Lancer sedmé evoluce, se kterou se v nadcházející sezoně představí jezdec Andrea Rally Teamu Martin Bujáček.
Jedná se o osvědčený vůz z uherskobrodských dílen Locar. V Biskupicích šlo hlavně o test funkčnosti vozu a také samozřejmě o získávání zkušeností se čtyřkolkou, se kterou toho Martin zatím moc nenajezdil.
V Biskupicích se ukázal také populární Pavel Valoušek, který se snažil předat mladému jezdci své bohaté zkušenosti s vozy s pohonem všech čtyř kol. Určitě mu patří jménem celého Andrea Rally Teamu velký dík za jeho snahu. Testování se zúčastnil se svým Lancerem osmé evoluce taky další jezdec s vozem od přípravce Locar, kterým je Milan Pantálek.
První soutěží, kterou má sedmnáctiletý jezdec z Uherského Brodu letos v plánu je Böttcher Rally Vyškov, jež se uskuteční 18. – 19. dubna. Zde se Martin představí se spolujezdcem Billy Latifem s vozem Škoda Fabia ve třídě N1. Bude to jeden z posledních startů této posádky v Poháru mládeže. Do testovaného Mitsubishi potom jezdec přesedne asi v polovině června, po dosažení plnoletosti a získání řidičského průkazu. V plánu jsou závody „malého“ mistráku a tým uvažuje o nasazení posádky také do dvou soutěží mezinárodního mistrovství České republiky.
A jaké cíle si do úvodu sezony dává samotný jezdec? „Tak hlavním cílem je vždy dojet do cíle a neublížit sobě ani autu, ale budeme se snažit jet tak jako v minulém roce. Rád bych dojel mezi třemi nejlepšími, uvidíme, jak kluci pojedou. Ale jak říkám, hlavní cíl je dojet a získat zkušenosti na tratích, na kterých jsem ještě nejel.“ Co si jezdec slibuje od přestupu do velkého PV? „Bude to velká změna a uvidím, jak se s tím dokážu vyrovnat. Několikrát jsem už s Mitsubishi startoval na různých závodech a tak vím, do čeho jdu, ale tento rok chci hlavně pořádně poznat auto a vždy se pokusit dojet do cíle. O výsledek letos až tolik nepůjde. První závod by měl být někdy v červnu a už se na to moc těším!“ Nezbývá než talentovanému jezdci popřát hodně sportovních úspěchů na tratích rychlostních zkoušek a také hodně spolehlivé auto, což je určitě základní předpoklad dobrého výsledku v soutěžích. Tisková zpráva Andrea Rally Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.