Posádka týmu Motorsport Kopecký ve složení Jan Kopecký-Petr Starý dokončila úvodní soutěž letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge na pátém místě.
S vozem Peugeot 207 S2000 vstupoval Jan Kopecký do závěrečné etapy Istanbul Rally z průběžné šesté pozice, ale nejrychlejší čas v úvodní nedělní rychlostní zkoušce jej posunul na pátou pozici, kterou udržel až do cíle turecké soutěže.
V první sekci se týmu podařilo využít zkušeností získaných v předchozí etapě a nastavení vozu se opět posunulo dále. Velmi dobrá byla i volba pneumatik pro nedělní tři rychlostní zkoušky a výsledkem byl nejenom nejrychlejší, ale i jeden třetí čas dosažený ve zmíněné sekci. Bohužel pro závěrečné tři erzety byly zvoleny příliš měkké pneumatiky, které se opotřebovaly již po prvním rychlostním testu závěrečné sekce tří erzet. Jan musel zvolnit tempo, aby dovezl soutěžní vůz do cíle soutěže a nakonec dokázal uhájit pátou pozici.
Istanbul Rally potvrdila velkou vyrovnanost jezdců v seriálu Intercontinental Rally Challenge, ale také skutečnost, že tým Motorsport Kopecký má zatím pouze minimální zkušenosti s přípravou a nastavením vozu specifikace S2000. Výrazný rozdíl ve výkonu motoru oproti vozům WRC znamená, že je třeba klást důraz na drobné změny v nastavení vozu s jinou filozofií oproti silnějším speciálům WRC. Naopak pilot Jan Kopecký prokázal nejenom jezdecké umění, ale i schopnost přizpůsobit se soutěžnímu speciálu, u kterého se ideální nastavení hledá během samotné soutěže.
"Úvod nedělní etapy byl vynikající. Opět jsme vylepšili jízdní vlastnosti vozu, i když máme pochopitelně další rezervy. Podařilo se nám však především zvolit správné pneumatiky a dosažený nejrychlejší čas v úvodní erzetě byl optimistický.
Bohužel pro závěrečné tři erzety jsme opět zvolili příliš měkké pneumatiky a ty byly již velmi opotřebované po první rychlostní zkoušce závěrečné sekce. Musel jsem pneumatiky začít šetřit a proto jsem zvolnil tempo. Přesto jsme do závěrečné erzety soutěže odstartovali na naprosto sjetých pneumatikách. Důsledkem byla velmi malá přilnavost vozu a dvakrát jsem se ocitl mimo trať. Ačkoliv nám v cíli scházelo čtyři a půl vteřiny na čtvrté místo, spíše bych řekl, že jsme se štěstím získali páté místo, neboť jsme jej uhájili o půl sekundy," řekl v cíli Istanbul Rally pilot Jan Kopecký.
"S pátým místem v Istanbul Rally jsem spokojen, především se skutečností, že naše výkonnost stabilně rostla. A to jak v dosahovaných časech, tak i v poznávání drobných detailů soutěžního speciálu S2000.
V Turecku jsme především nasbírali mnoho cenných poznatků, které musíme využít v přípravě na další soutěže i během samotných rallye. Hlavním úkolem pro náš tým zůstává najít optimální nastavení vozu specifikace S2000 a také taktiku, abychom stačili výkonnostně úzké špičce pilotů v seriálu IRC během celé soutěže a nikoliv pouze ve vybraných erzetách.
Výkon Jana na rychlostních testech byl vynikající, což bohužel úplně nepotvrzují dosahované časy. S novým vozem i náročnou soutěží na šotolinovém povrchu se vypořádal skvěle. V místech, kde jsem měl možnost sledovat, jel znamenitě a na hranici možností připraveného vozu.
Nižší výkon motoru vozů S2000 oproti speciálům WRC znamená odlišnou filozofii v přizpůsobení vozu pneumatikám a naopak. V nastavení vozu je třeba klást důraz na jiné priority než jsme byli zvyklí u vozu WRC. Věřím, že technický náskok, který oproti nám mají s přípravou vozu S2000 naši zkušenější soupeři, budeme velmi rychle zmenšovat.
Poděkování si zaslouží celý tým za přípravu vozu před i během soutěže, ale i pochopitelně naši partneři, díky kterým jsme mohli v Turecku startovat," doplnil vedoucí týmu Josef Kopecký. Tisková zpráva Kopecký Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?