Turecká Istanbul Rally zahájila šampionát Intercontinental Rally Challenge a s vozem Peugeot 207 S2000 se šotolinové soutěže účastní i česká posádka týmu Motorsport Kopecký ve složení Jan Kopecký-Petr Starý.
Páteční oficiální shakedown byl svědkem premiérového seznámení se Jana Kopeckého s vozem Peugeot 207 S2000 na šotolinovém povrchu. Prioritním úkolem Jana během shakedownu bylo poznat jízdní vlastnosti nového vozu a přizpůsobit základní nastavení soutěžního speciálu pro nezpevněný povrch jízdnímu stylu Jana. Sobotní etapu zakončila posádka Jan Kopecký-Petr Starý na průběžném šestém místě, ze kterého odstartuje česká dvojice do závěrečné nedělní etapy, ve které je na programu šest rychlostních testů.
„Během shakedownu jsem se snažil získat co nejvíce informací o chování nového soutěžního vozu na nezpevněném povrchu, neboť jsem jej neměl možnost vyzkoušet před oficiálním shakedownem vyjma krátkého asfaltového testu v okolí Kostelce nad Orlicí. Pro úvodní sekci sobotní etapy skládající se ze tří rychlostních zkoušek jsem sice zvolil poměrně dobré základní nastavení vozu, ale bohužel jsem se mýlil ve výběru pneumatik. Ty fungovaly dobře pouze v úvodu první rychlostní zkoušky a vzhledem k rychlému opotřebování se výrazně klesala jejich přilnavost. Dnešní etapu jsme zkoušeli neustále drobné změny na voze a v závěrečné sekci dnešní etapy jsem byl s jízdními vlastnostmi vozu skutečně spokojený. V poslední, tedy deváté erzetě, však přestala fungovat ruční brzda a to pro nás znamenalo časovou ztrátu. Několik zatáček doslova volalo po průjezdu s pomocí ruční brzdy. Snažil jsem se tedy projet tyto úseky smykem, což se někdy podařilo, jindy to byl méně povedený průjezd. V nedělní etapě se budeme snažit využít zkušeností získaných s naším nových vozem během sobotní etapy,“ zhodnotil sobotní etapu pilot Jan Kopecký. Tisková zpráva Kopecký Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.