Jezdci přihlášení do IRC šampionátu již mají za sebou první etapy Istanbul Rally. První soutěže nového ročníku IRC zatím nejlépe zvládá Luca Rosetti s Peugeotem 207 S2000. Jan Kopecký se stejným vozem je zatím šestý.
V dnešní první etapě na jezdce čekalo devět rychlostních zkoušek rozdělených do tří sekcí. Úvod soutěže nejlépe vyšel Nicolasi Vouillozovi s Peugeotem 207 S2000. Ten vyhrál první měřený úsek. V těsné blízkosti za ním se však seřadila skupinka pronásledovatelů v pořadí Rosetti, Tirabassi, domácí Isik, Dani Sola, Travaglia, Basso náš Jan Kopecký a Fredy Loix. „Fast“ Fredy zajel sice „až“ devátý nejrychlejší čas na RZ1, ale jeho ztráta na prvního byla jen 9,9 vteřiny. to znamená že do necelých deseti vteřin se vešlo hned devět jezdců. To vše na testu dlouhém něco málo přes čtrnáct kilometrů. Trochu překvapivě pak v této elitní devítce chyběl Anton Alen. Ten se však zřejmě na RZ1 potýkal s technickými problémy, případně s defektem. O jaké přesně problémy se jednalo se mi však nepodařilo zjistit. Od RZ2 se však na Istanbul Rally začali dít věci. Na těžké trati se přihlásily o slovo defekty. Doplatil na ně například Loix, nebo domácího Isika. Loix navíc kolo měnil na zkoušce a zpět na trať se vydal těsně před Danim Solou a ten v prachu za Loixem nic neviděl a musel zpomalit. Na čtvrtém testu se do problémů dostal Ital Basso. Se svým vozem havaroval, šel přes střechu a ztratil přes deset minut. Navíc se zdržel při opravách v servisu a dostal ještě penalizaci. Propadl se tak ze třetí příčky až do třetí desítky pořadí. Na pětce se defekt nevyhnul ani do té doby vedoucímu Vouillozovi. Defekt ho však odsunul až na čtvrtou pozici. Do čela se tak dostal Luca Rosetti a ten své vedení v průběhu první etapy již nepustil z rukou. Po jízdě v prachu na RZ2 za Loixem se na sedmou příčku propadl Sola. Ve zbytku dne však zabojoval a po první etapě je již opět druhý. Celkově třetí po devíti testech první etapy je Vouilloz. Ten však doplatil nejen na defekt, ale i na problémy s vozem. V závěrečném servisu po první etapě však měli jeho mechanici dát vůz dohromady a Vouilloz by měl zítra opět startovat s opraveným vozem. Vede již zmiňovaný Rosseti s luxusním náskokem 45 vteřin. Na ostatních pozicích jsou však rozdíly minimální. Čtvrtá příčka po 1. etapě patří Travagliovi s Puntem S2000. Páté místo okupuje Anotn Alen, který se rozjíždí poněkud pomaleji. Na místě šestém je již po dnešní etapě Jan Kopecký. Honza se v průběhu etapy seznamoval s vozem a dá se říct, že v ostrém tempu poprvé naplno vyzkoušel spolupráci s novým spolujezdcem Petrem Starým. V průběhu dne se posádka neustále zlepšovala a výsledkem byl posun z původní deváté na konečnou šestou příčku po 1. etapě. Sedmé místo patří domácímu Isikovi a osmé pozice náleží prvnímu jezdci s produkčním vozem. Jde o Mitsubishi Lancer EVO IX Mehmeta Beslera. Tolik k dnešní etapě. zítra na jezdce čeká ještě šest rychlostních zkoušek a vítěz bude znám okolo půl třetí. Výsledky po první etapě zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.