První soutěž má Seznam.cz Rally Team za sebou. Ve Valašské Rally testoval závodní vozy, terén i vlastní schopnosti.
Seznam.cz Rally Team ve složení Trněný - Mynářová a Ducháček - Dufek v posledním březnovém víkendu poprvé startoval a to ve Valašské Rally . Pro tuto soutěž Seznam.cz společně s partnery Enterprise Media a APM Automotive připravili pro obě posádky dva zcela identické speciály Mitsubishi Lancer EVO IX. S touto technikou jezdily obě posádky vůbec poprvé.
Průběh závodu
První etapa se jela částečně za tmy a tak naznačila, kde se budou obě posádky na výsledkové listině pohybovat. Karel Trněný po malé krizi hned v úvodu prvního rychlostního testu raději zvolnil a do konce prvního dne zkoušel, co auto umí a kde jsou jeho možnosti. Sláva Ducháček na první etapu volil jistotu v podobě měkčí směsi pneumatik a stejně, jako Karel Trněný, zjišťuje limity vozu.
Druhá etapa přinesla hned v úvodu déšť a proto bylo nutné znovu volit vhodné pneumatiky . Obě posádky se pro první rundu shodují na médiu. Jak se později ukáže, vody je hodně a pneumatiky nefungují zcela správně. Jezdec Sláva Ducháček dostává defekt a mění pneumatiku přímo na rychlostním testu – znamená to ztrátu cca. 5 minut. Při druhé rundě trať pomalu osychá a mokré pneumatiky znovu nejsou dobrou volbou. Celá soutěž se tak nese v duchu Komenského věty – učit se, učit se a učit se.
Úkoly posádek
Valašská Rally se pro Seznam.cz Rally Team stala náročnou zkouškou. Manažer týmu Radek Majer to komentuje zcela optimisticky: „Kluci splnili přesně to, co jsem jim před závodem říkal. Naučili se ovládat techniku, zbytečně neriskovali a dovezli sebe i auta v pořádku do cíle.“
Podobnou taktiku budou jezdci volit i pro další závod, který se pojede na Šumavě. Posádky vozů mají za úkol se s novou technikou dál učit. Slušné výsledky bude Seznam.cz i jeho partneři vyžadovat už od dalšího závodu.
Jak to viděli jezdci
Náročná trať i proměnlivé počasí při závodu přinesly nejvíce starostí jezdcům. Takhle to např. viděl Karel Trněný: „Hned v úvodu páteční soutěže přišla velká rána do vazu: na prvních brzdách jsme dostali ve velké rychlosti „hodiny“.Nebyl to dobrý začátek, výrazně ovlivnil pohodu a psychiku. Sobota pak byla obtížná vzhledem k proměnlivému počasí, které vždy ovlivňuje můj výkon. Navíc usednutí do N-ka po osmi letech je výrazně těžší, než jsem předpokládal. Auta se výrazně změnila. Opravdu se jede rychle, hodně rychle.“
I druhý jezdec Sláva Ducháček přemýšlí o těžkých momentech závodu: „Před startem jsme měli trochu obavy z neznámé tratě, taky z nového auta a z odpovědnosti za něj. Po startu 1RZ a projetím pasáže několika zatáček jsme zjistili , že rozpis, který jsme doposud používali, je na tento vůz téměř nepoužitelný. Na RZ8 (Odry) jsme i přes opatrný průjezd šotolinou (vhodnou pro Offroad) prorazili levou přední gumu. Její výměna nám v nepříznivých podmínkách trvala 5 minut. Dobrý pocit jsem měl až na poslední RZ na okruhu Juřinka.“ Nakonec shrnuje slovy: „Soutěž byla velice těžká a počasí jí udělalo ještě náročnější. Na první start s EVO9 to nebyla dobrá kombinace, ale dojeli jsme do cíle a získali tak nové zkušenosti.“
Příští soutěžní zkouškou bude soutěž Rally Šumava KDY? . Seznam.cz Rally Team zde budou reprezentovat dvě posádky ve složení Karel Trněný – Václav Pritzl a Sláva Ducháček – Petr Dufek. TZ Seznam.cz Rally Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?