Štyri dni pred prvým ostrým štartom v slovenskej rely sezóne sa vôbec prvýkrát zoznámil s novou technikou - Fiat Abarth Grande Punto S2000 Grzegorz Grzyb so spolujazdcom Przemyslavom Mazurom. S vozidlom kategórie S2000 absolvujú celý tohtoročný šampionát TEMPUS BECEP RALLY 2008.
Testovanie prebiehalo v Poľsku na tratiach, ktoré bývajú zaradené aj do Rajdu Elmot a Nikon. Na test vozidla boli vybrané dva úseky. Jeden na rozbitom asfalte, ktorý slúžil na nastavenie tlmičov a druhý na kvalitnej, širokej ceste, na ktorej mechanici podľa priania pilota nastavovali účinnosť bŕzd. Ako prebiehal samotný test sme sa spýtali hlavného aktéra Grzegorza Grzyba.
„Testovanie bolo výborné. Počasie nám vyšlo ako na objednávku, trať bola aj suchá aj mokrá, čiže sme mali možnosť vyskúšať Fiat Abarth Grande Punto S2000 na oboch povrchoch. Auto funguje výborne, akurát ja by som potreboval viac takýchto testov. Potreboval by som si zvyknúť na štvorkolku s ktorou som už dlho nejazdil.“
U Grzyba sa v tejto sezóne nemení len vozidlo, ale aj spolujazdec a preto nás zaujímalo ako je spokojný s jeho výmenou.
„S Przemkom sa poznáme už veľmi dlho. Je to vlastne staronový spolujazdec. Všetko funguje výborne, veď spolupracujeme spolu už päť rokov, čiže sme si okamžite sadli.“
Fanúšikovia sympatickej a stále usmiatej posádky Grzyba a Mazura si môžu ich jazdecké umenie vychutnať už cez najbližší víkend na tratiach prvej súťaže slovenského šampionátu v okolí maďarského mesta Eger.
FIAT RUFA Rally Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?