JAROSLAV TARABUS - REVIEW: Na Valašské rally si Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem odbyli svůj první závod s vozem specifikace S2000, a zároveň s vozem se všemi poháněnými koly vůbec, na asfaltovém povrchu.
Výsledkem bylo jedenácté místo absolutní klasifikace, úspěšné dojetí do cíle po osmi měsících, a především spousta cenných zkušeností z jízdy s novým vozem.
Do soutěže vstoupila posádka desátým časem absolutního pořadí na RZ1, ovšem po následujících menších problémech jí na konci první etapy patřila v absolutním pořadí příčka čtrnáctá. „RZ kolem Bystřičky se nám nepovedla ani jednou, přestože je to jinak naše oblíbená rychlostní zkouška. Při prvním průjezdu touto RZ nás vyděsil jeden z alarmů týkající se teploty oleje, takže než jsme si to správně vyhodnotili, tak jel Míra chvíli na oči. Při druhém průjezdu jsme se zase v levém „vracáku“ po sjezdu k přehradě přetočili dovnitř zatáčky, přičemž zhasl motor a nešlo nám hned nastartovat, takže uplynulo dvacet až třicet sekund, než jsme vycouvali a odjeli.“ popisuje potíže Dan Trunkát. „Začali jsme začali spíše opatrněji, nemohli jsme se dostat do správného tempa a z jízdy jsem neměl příliš dobrý pocit. Při druhých průjezdech za tmy už se mi jízda začala líbit pocitově více.“ ohlíží se za svými pocity z první etapy Jaromír Tarabus.
„Druhý den to po celou dobu byla kvůli dešti, a pak zase osychání trati, trochu pneumatiková loterie a ráno jsme neměli zrovna ty nejvhodnější pneu, i když jet se na tom dalo, ale chyběla mi potřebná jistota, že se do nich mohu opřít. V druhé polovině sobotní etapy jsme se do gum již trefili lépe, jízda byla jistější a víc jsme si jí užívali Z rychlostních zkoušek byla pěkná hlavně RZ Trúba a RZ Odry se svými lesními úseky.“ říká pilot. Druhý den znamenal pro naši dvojici časy na desátých až jedenáctých místech v jednotlivých rychlostních zkouškách, pouze průjezdy rychlejší rovinatější RZ Lešná znamenaly o pár příček nižší pozice. K tomu spolujezdec doplňuje: „V autě jsme měli krátkou převodovku, což se zpětně ukázalo jako asi spíše špatná, než dobrá volba. Ale to je vše je spojeno s tím, že u tohoto špičkového stroje je třeba více testovat, než jsme byli doposud zvyklí, což je jeden ze směrů, na které se budeme muset v budoucnosti více zaměřit, abychom se posunuli dále. Bude to určitě ještě chvilku trvat, s tímto vozem bude nutné testovat a zkoušet řadu věcí, které jsme doposud řešit nemuseli.“
Daniel: „Až před druhým průjezdem polookruhové rychlostní zkoušky Juřinka jsme se domluvili jít do toho více naplno, do té doby to bylo spíše takové pohrávání si s autem a vzájemné oťukávání se.“ Na této závěrečné RZ se podařilo zajet šestý čas, což znamenalo nejlepší jednotlivé umístění v soutěži: „Na poslední RZ Juřinka jsme chtěli zkusit, co auto umí, a přiblížit se nějaké hranici jeho možností. Sice to nebyla zrovna rychlostní zkouška naší krevní skupiny, ale bylo to na široké trati, kde to jde přece jenom s menším rizikem, než někde na úzké cestě v lese. Současně jsme zjistili, že hranice auta jsou hodně vysoko a nebude jednoduché je najít.“ vrací se k závěrečné rychlostní zkoušce Jaromír. V nejbližších dnech webových stránkách posádky www.tarabus.cz objeví on-board záznam právě z této rychlostní zkoušky. Na závěr oba dva členové posádky hodnotí své vystoupení na Valašské rally takto: Jaromír Tarabus „Musím přiznat, že celkově jsme své časy čekali výše, ale jsme spokojení s tím, že jsme dojeli do cíle a především hodně poznali auto. Pocit z toho, jak auto funguje byl velmi příjemný, a teď půjde o to, na kolik se nám podaří, nebo nepodaří, jeho možností využít.“ Daniel Trunkát: „Byly to naše první asfaltové závody, kde jsme postupně poznávali možnosti auta. Do budoucna bude patrně nutné zjednodušit v technických pasážích rozpis a zkrátka celkově zvýšit jeho účinnost. Ve špičce už je to podle mě i o jakémsi stylu, první desítka už jede prostě rychle a každá vteřinka k dobru už tu stojí velké úsilí, což si žádá celkový profesionální přístup a neponechat nic na náhodě. Závod nám každopádně hodně dal, uvidíme, kam se posuneme v Krumlově.“
Aleš Holakovský
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.