VALAŠSKÁ RALLY - CÍL : Roman Kresta suverénně ovládl Valašskou rally, druhou soutěž mezinárodního šampionátu ČR v rally.
Závodník Mogul Rally Teamu zvítězil způsobem start-cíl. Na druhém místě dojel Václav Pech, jenž řídil stejně jako vítěz Mitsubishi Lancer Evo IX připravené techniky Charouz Racing Systemu. Společnost ze Žebráku tak slaví double. Kresta v soutěži triumfoval potřetí, navázal na úspěchy z let 2004 a 2001.
Hned úvod sobotní etapy „Valašky“ dal zapomenout na první den populární soutěže. Zatímco v pátek se jelo za jarního tepla a na suchu, dnes se hned po ránu zatáhlo. Ochladilo se a hlavně přišel seriál silných dešťových přeháněk. Nic z toho ovšem nemělo vliv na suverenitu Romana Kresty.
Luhačovický závodník jel stejně v klidu jako v pátek, kdy si vybojoval půlminutový náskok. „Byl to pro mne příjemný základ na sobotu,“ vzpomněl na svá slova z nočního dojezdu. První sobotní zkouška točící se okolo působivé gotické věže Štramberská Trúba sice byla z bezpečnostních důvodů zrušena, nicméně hned v další přišel zásadní úder Romana Kresty.
V erzetě Lešná, druhé zkoušce dne, dal osmý muž MS 2005 všem lekci. Za hustého deště nadělil průběžně stříbrnému Pavlu Valouškovi 26 vteřin a třetímu Václavu Pechovi 32 sekund. Byl to rozhodující krok ke klidu ve zbývajících šesti zkouškách. Roman byl ale i v nich většinou na samém čele… Vyhrál i 8. RZ Odry, která pro svou náročnost klikatých cestiček dostala přízvisko Monte Carlo Valašsko rally.
Roman Kresta: „Nejvíce musím poděkovat mechanikům. Pracovali bezvadně nejen tady na „Valašce“, ale i minulý týden při testu poblíž Mladé Boleslavi. To, co jsme tam ve velmi náročných podmínkách odzkoušeli, jsme zcela využili v samotné rally. Auto fungovalo naprosto skvěle, neměl jsem jediný problém. Těší mě, že jsme byli připraveni na dnešní deštivé dopoledne. Zatímco hlavní soupeři vyrazily se slicky, my jsme tento typ pneumatik ještě prořezali. Je to způsob, který jsme si vyzkoušeli loni a tentokrát opět zafungoval. Takže když to shrnu, jsem maximálně spokojený.“
Antonín Charouz: „Samozřejmě mám velkou radost. Dvě naše auta v poli startujících skončila na první dvou místech, to přece musí potěšit. Oběma posádkám gratuluji, že uspěly v tak náročné soutěži, jakou „Valaška“ bezesporu je.“
Výsledky, Cetelem Valašská rally, 2. z 9 soutěží MMČR 1. Kresta 1:30:42,5 2. Pech -1:48,0 3. Valoušek (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX) 1:51,4 4. Peták (Peugeot 207 S200) -2:25,9 5. Orsák -2:43,8 6. Trojan -2:52,6 7. Gavlák(SR/všichni Mitsubishi Lancer Evo IX) -3:56,9 8. Triner -3:58,3 9. Štajf (oba Subaru Impreza Sti) -4:09,8 10. Fiala (Mitsubishi Lancer Evo IX) -4:31,3
Průběžné pořadí MMČR 2008 po 2. z 9 soutěží 1. Pech 75 2. Valoušek 64 3. Kresta 48 4. Baumschlager (Rak.) 23 5. Trojan 19 6. Orsák 18 7. Peták 17 8. Gavlák (SR) 17 9. Paasonen (Fin.) 15 10. Wittmann ml. (Rak./oba všichni Mitsubishi Lancer Evo IX) 12 BPA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.