AKTUÁLNĚ: Traktor přes cestu znamenal zrušení RZ6. Zemědělec tak vyjádřil svůj nesouhlas s konáním Valašské rally. I po polovině druhé etapy Valašské rally je stále v čele posádka Roman Kresta - Petr Gross.
Na posádky dnes čekalo trochu jiné počasí než včera odpoledne. Poránu se na Valašsku přihlásil o slovo déšť. Roman Kresta i přesto vyhrál dnes obě odjeté zkoušky. Po zrušení zkoušky s pořadovým číslem šest, která měla být dnešní první, se začalo závodit až na sedmičce. Zkoušku s názvem Lešná vyhrál Kresta. Jeho náskok v čele se zvýšil na 58 vteřin. Za ním se však svádějí tvrdé sopuboje o vteřinky. O tom že zbytek startovního pole je nesmírně vyrovnaný svědčí i fatk, že na RZ7 zajel druhý čas do té doby dvacátý Dan Běhálek. Že rozhoduje počasí se ukázalo posléze. Jezdci, kteří byly po včerejšku až ve druhé desítce celkového pořadí a vyjížděli tak ze servisu později než špička, mohli zvolit vhodné obutí a na tom vydělali. Na Rz sedm se tak za již zmiňovanými Krestou a Běhálkem seřadili Peták, Volf, Gavlák, Jelínek, Trojan a další. Pavel Valoušek dokončil sedmičku jako desátý nejrychlejší a Václav Pech až jako osmnáctý. Přesto se však pořadí mezi prvními čtyřmi nezměnilo. Vedl Kresta před Valouškem a Pechem. Čtvrtou pozici si hlídá Peták. Díky rychlejšímu času na RZ7 se na páté místo před Arazima dostal Trojan. I dašlí test, poslední před poledním servisem, vyhrál Kresta. Opět zbytku pole nadělil více než "desítku" přesněji 11,3 vteřiny na Rz dlouhé 13,5 kilometru. Druhý dojel Valoušek, třetí Peták. Pepík Peták se, zdá se sžívá s novým vozem rychle a i na návyky jízdy se čtyřkolkou si osvojuje. Až za ním totiž dojel Pech. Pokud by to takhle šlo i v odpoledních pěti testech, Veáclav Pech by mohl přijít o svou třetí pozici právě na úkor Petáka. Páté místo po RZ8 patří stále Trojanovi. tomu vinou defektu odpadl jeho nejbližší pronásledovatel Arazim. Na šestou příčku se posunul Jarek Orsák následovaný Trinerem, Gavlákem, Štajfem a Jelínkem. Všichni tito jezdci jsou v nejrychlejší desítce průběžného pořadí. Smůlu v podobě technických problémů, nebo havárií naopak dnes měli tito jezdci: Milan Liška a Petr Trnovec nedojeli kvůli technice ani na start později zrušené RZ číslo 6. Lumír Firla havaroval na sedmičce a na stejném testu měl technické problémy Barvík a rovněž odstoupil. Na zatím poslední odjeté zkoušce - RZ8 musel odsoupit Daniel Landa. Tomu se povedlo urazit kolo jeho Mitsubishi Lancer EVO VII. Dnes ještě na jezdce čeká pět rychlostních zkoušek. Pojedou se v jedné sekci bez servisu a i tady se bude jistě dít mnoho zajímavého. Sledujte naše stránky na kterých vás budeme infotmovat o průběhu Valašské rally. Přímo od trati rally se nám teď ozval náš redaktor Tomáš Urban. Podle jeho slov se na Valašsku střídá deštivé a slunečné počasí. Mnoho defektů na RZ8 způsobil šotolinový úsek na začátku této zkoušky. Tomáš se ptal i Daniela Landy co se mu přihodilo. Podle Landových slov bylo vše v pořádku, auto fungovalo jak mělo. V zatáčce se však vůz sklouznul na vytahaném prachu a blátě stáhnul Landu do příkopu. Tam Landa urazil kolo. I to se však stává!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?