Mikko Hirvonen vede po čtyřech rychlostních zkouškách Argentinské rally téměř o minutu. Anderssonovi opět selhal motor jeho Suzuki. Martin Prokop po RZ4 figuruje na šestém místě mezi enky.
Dalo by se říct, že o všem co se dnes odehrálo na čele průběžného pořadí Rally Argentina, se rozhodlo už v první ranní rychlostní zkoušce. Mikko Hirvonen vyrazil na trať jako první, je totiž lídrem průběžného pořadí. V normálních podmínkách by to pro něj byla nevýhoda, protože by ostatním musel čistit trať. Dnes však byla startovní pozice pro jedničku Fordu výhodou. Jako jedinému se mu podařilo projet alespoň část trati za relativně dobrých povětrnostních podmínek. Za ním startující jezdce pak na trati přepadl déšť a mlha. Hirvonen tak po RZ1 vedl soutěž o neuvěřitelných 48 vteřin před Latvalou a Loebem.
Smůla opět potkala druhého jezdce týmu Suzuki, Švéda Anderssona. I když tým před soutěží prohlašoval, že problémy s motorem má vyřešeny, Andersson odstoupil během prvního testů právě pro poruchu motoru. Druhý vůz Suzuki s Gardemeistrem za volantem je po RZ4 na deváté příčce.
Během prvních čtyřech testů se však odehrála i další dramata. V prvním testu skvěle jedoucí Latvala hned na dvojce chyboval. Šel přes střechu a trvalo mu devět minut než se vrátil na trať. Znamenalo to pro něj propad až na samé dno výsledkové listiny.
Jinak se celkem nic vážného během prvních testů nestalo. Jezdci si pouze stěžovali na špatnou viditelnost zejména na prvním testu. Pořadí se tak ustálilo a po RZ4 je následující: Vede již zmiňovanýHirvonen. Padesát vteřin za ním je Loeb. Po Latvalově problému se na třetí příčku posunul Atkinson, který je opět lepší než jednička Subaru, Nor Petter Solberg.Ten však figuruje hned za ním na místě čtvrtém. Pětku nejrychlejších zatím uzavírá Gigi Galli na Focusu týmu Stobart.
V kategorii produkčních vozů (PWRC) se celkem daří našemu Martinu Prokopovi s Mitsubishi. Po slabším začátku (12. po RZ1) se i Martin rozjel a v prvním servisu mu již patří šestá příčka v PWRC. Nejrychlejším jezdcem této kategorie je Andy Aigner. Ten se do čela dostal po problémech Toshi Araie. Japonec s vozem Subaru Impreza po RZ2 vedl hodnocení PWRC, ale v RZ3 měl problém a ztratil 15 minut. Prokop na lídra PWRC ztrácí dvě minuty a devatenáct vteřin.
Teď jsou jezdce v servisu. Pokračování etapy je v itineráři naplánováno na půl sedmé večer našeho času. Do víle první etapy dojedou jezdci kolem jedenácté hodiny večerní. Teď se tedy soustřeďme na dění v MMČR. Již za několik málo okamžiků odstartuje ve Valašském Meziříčí První etapa Valašské rally. Výsledky Argentinské rally po RZ4
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.