Již tento pátek se naplno rozhoří boje o další body do Mezinárodního Mistrovství České republiky v rallye, a u toho nemůže chybět Euro Oil-Čepro rallye team úřadujícího absolutního mistra republiky Václava Pecha jun.
Po vydařené rakouské Jänner rallye, kde posádka Pech-Uhel v náročné konkurenci zvítězila a připsala si plný bodový zisk, se Euro Oil-Čepro rallye team vydává letos na první ryze asfaltovou soutěž v okolí Valašského Meziříčí. Podle počasí posledních dnů to sice vypadá, že se zima zatím nechce vzdát své vlády, ale předpověď počasí slibuje již v polovině týdne oteplení, a proto lze na Valašsku očekávat klasickou asfaltovou soutěž. Nic to však nemění na obtížnosti Valašské rallye, která je dobře známá svou náročností rychlostních zkoušek v kopcovitém terénu s častým střídáním rytmu trati.
Václav Pech jun. se netají tím, že v letošním roce se velmi důkladně věnoval se svým spolujezdcem fyzické přípravě a sám k tomu dodává. „Po čtyřech letech se mi před zahájením sezóny podařilo zhubnout 10 kilo a ještě pořád hubnu a hodně cvičím. Začali jsme s Petrem Uhlem zase hrát házenou s bývalou partou házenkářů, do toho ještě trochu dělám squash.“ Konkurence pro Václava Pecha jun. bude počínaje Valašskou rallye zase o několik velkých soupeřů větší, a proto Euro Oil-Čepro rallye team neponechal nic náhodě a postavil zcela nové Mitsubishi Lancer EVO IX. Mechanici Charouz Racing Systemu jej dostavili zhruba před dvěma týdny a Václav Pech jun. měl možnost ho před soutěží krátce otestovat. „Mechanikům plně důvěřuji a s novým autem jsem se svezl při testu, provedl jsem jen drobné úpravy nastavení a vyzkoušel jeho funkčnost,“ komentuje nový vůz Václav Pech jun.
Václav Pech jun. bude tak jedním ze špičkových jezdců produkčních vozů, kteří se postaví smečce speciálů super 2000, které se budou snažit prosadit v domácím šampionátu. Nejen vozy kategorie super 2000 ale budou zajímat Václava Pecha jun. „Do domácího mistrovství se vrátilo několik staronových posádek a obnovil se vozový park. Čím větší konkurence, tím víc nám bude před soutěží stoupat adrenalin a budeme víc natěšení i nervózní. Zrovna tak natěšení budou fanoušci a media, a bude to jenom dobře pro rallyesport,” říká Václav Pech jun.
Valašská rallye odstartuje tento pátek z náměstí ve Valašském Meziříčí v 16:50 a na jezdce čeká více než 190 kilometrů ve dvou etapách. Pro posádku EuroOil Čepro rallye teamu nejsou náročné valašské rychlostní zkoušky ničím novým a v posledním ročníku, kdy se soutěž jela jako Mezinárodní Mistrovství České republiky v rallye, zde dokonce zvítězila. Na kontě Václava Pecha jun. jsou tedy již dvě vítězství a patří tak mezi nejúspěšnější posádky v historii soutěže. „Valašská rallye se mi líbí, dokázali jsme zde již dvakrát zvítězit, ale může být hodně zrádná a náročná. Skoro celá první etapa se navíc pojede v noci a podmínky na Valašsku jsou momentálně skoro zimní. Při tomto nestálém počasí bude určitě hrát významnou roli správná volba pneumatik. Po dlouhé pauze už se ale s Petrem (Uhlem) zase těšíme na závodění a budeme se snažit o co nejlepší výsledek. Rallye je na Valašsku velmi populární, a tak věřím, že nás přijde podpořit velké množství diváků,“ doplňuje Václav Pech jun.
První vůz projede cílem Valašské rallye v sobotu ve čtvrt na šest večer a věříme, že modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX EuroOil Čepro rallye teamu bude ve výsledkové listině Valašské rallye 2008 co nejvýše. TZ Václav Pech
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.