Více jak dva a půl měsíce mají soutěžní posádky „prázdniny“. Taková pauza v letošní sezoně tkví mezi Jänner a Valašskou rally. Mechanici mají dostatek času na přípravu závodních aut. Jezdci zase na zmužnění svých těl v posilovnách.
Do Valašského Meziříčí se pilně připravuje i posádka Orsák rally sport teamu Jaroslav Orsák se spolujezdcem Karlem Vajíkem. Na druhý start v sezoně 2008 se Jarek s Karlem a jejich nově designově upravené Mitsubishi Lancer EVO IX hodně těší. Delší pauzy mezi závody ani jednomu z nich nesvědčí a kdyby neměli vedlejší povinnosti, seděli by nejraději v závodním autě pořád. Valašská rally je pro posádku téměř domácí soutěží a tak se bude chtít před svými příznivci vytáhnout. „Je skoro neuvěřitelné, že Valaška se jede kousek od domu, ale já zde doposud nestartoval. Ve Valašském Meziříčí to bude moje premiéra. Každý nový závod je velkou motivací a proto se na poslední víkend v březnu moc těším. Vzhledem k tomu, že je centrum soutěže a její rychlostní zkoušky blízko mého bydliště, očekávám mnoho svých fanoušků a přátel. A ty prostě nemohu zklamat,“ avizuje svůj start na druhém podniku mezinárodního mistrovství Jarek Orsák. Tým využil delší pauzy mezi závody a přestávku si zpestřil pravou valašskou zabíjačkou. Řetízkující léčivý trnkový nápoj tekl proudem, na stolech se střídaly vepřové speciality. Mastné ústa, mastné prsty, dobrá nálada, prostě vše co k zabíjačce patří. Valašská rally je pro letošní sezonu zařazena do Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rally. To přináší mimo jiné silnější konkurenci a kilometrově náročnější tratě. Favorita na vítězství dvoudenní rally lze hledat hlavně mezi plzeňským Václavem Pechem a luhačovickým Romanem Krestou. „Je zcela jasné, že podzimní WURTH Partr rally se nedá nijak srovnat s Valašskou rally. Nyní bude na startu těžší konkurence. Proto stojíme všichni nohama na zemi a o zopakování výsledku z podzimu ani neuvažujeme. Jistě by to bylo pěkné, ale jsou tady jiní dravci. My bychom chtěli zajíždět hlavně vyrovnané časy, neboť výkyvy ve výsledcích nás zatím trápí. A pokud budeme mít časy srovnatelné například s Karlem Trojanem, Václavem Arazimem nebo Vojtou Štajfem, bude to jenom dobře. Cíl do závodu je jasný. Potřebujeme dojet a bodovat,“ nastínil ambice do soutěže Jaroslav Orsák. Od rakouské soutěže prošlo soutěžní Mitsubishi důkladnou kontrolou. Na Valašskou rally budou mít Jarek s Karlem k dispozici velké brzdy. Problém z Freistadtu, týkající se omezeného počtu pneumatik je rovněž vyřešený. Nejviditelnější bude pro příznivce rally nový barevný kabát závodního Mitsubishi. „Tady bych se chtěl svým fanouškům omluvit. V únoru jsem nastínil, že bude volba nového designu. Výroba návrhů se ale protáhla a přislíbená volba nakonec neproběhla. Pro ty, kteří nám fandí určitě vymyslíme nějakou další akci. S radostí však již nyní mohu oznámit, že jsou spuštěné oficiální stránky www.jarekorsak.cz, kde postupně najdete zajímavosti kolem našeho týmu,“ konstatoval Jaroslav Orsák. Krátce před Valašskou rally třiadvacetiletý jezdec testoval své Mitsubishi. Testovací jízdy byly zaměřené hlavně na správné nastavení podvozku. Prvně si Orsák vyzkoušel i velké brzdy. „Vyzkoušel jsem si jízdu v pravé valašské sněhové chumelenici. Doufám, že takové počasí nebude při závodě zlobit. Z nových brzd, ale i samotného testování jsem velmi nadšený. Auto fungovalo skvěle. Už se nemohu dočkat, až Mitsubishi vyzkouším naostro,“ pochvaloval předsoutěžní svezení Jarek. Po Valašských kopcích budou Jaroslav Orsák a Karel Vajík vozit startovní číslo 14.
Tisková informace Orsák rally sport teamu – Miroslav Vebr Foto: František Dušek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.