Klikatá cesta vinoucí se mezi skálami a lesy nedaleko Mladé Boleslavi posloužila posádce Roman Kresta – Petr Gross k testu před Valašskou rally.
Dvojice zkoušela, nastavovala, ladila nový vůz Mitsubishi Lancer Evo IX. Zkušební jízdy, které tým musel kvůli počasí dvakrát přeložit, byly úspěšné a stáj Mogul Rally Team je připravena na svůj vstup do mezinárodního šampionátu České republiky.
Japonský vůz v novém designu se úzkou silnicí smýkal po celý den, najezdil přibližně 80 kilometrů. Jízdy byly většinou velmi krátké. V častých přestávkách se totiž Roman Kresta s mechaniky intenzivně věnoval změnám v nastavení podvozku či volbě pneumatik. Před jízdami se stáj věnovala různým zkouškám, například akceleračním, v sídle Charouz Racing Systemu v Žebráku.
Posádka Kresta – Gross se českým fanouškům letos poprvé představí již příští týden ve Valašské rally. Populární soutěž s centrem ve Valašském Meziříčí se uskuteční 28.-29. února. Vše o soutěži: www.valasskarally.com
Roman Kresta: „Kvůli počasí, především pro nečekané přívaly sněhu, jsme test málem ani neabsolvovali. Dvakrát jsem jej přesunuli, ale nakonec jsme měli celý jeden den pro zkoušení nového vozu. Ještě před jízdami jsme strávili dva dny různými zkouškami v Žebráku, v sídle společnosti Charouz Racing System, která mitsubishi postavila. U Mladé Boleslavi jsme najezdili asi 80 kilometrů, ale délka jízd nebyla rozhodující. Hlavně jsme zkoušeli dlouhou řadu různých, často i velmi drobných změn. Především na podvozku. Musím poděkovat mechanikům, protože v chladu a mokru si pořádně mákli. Téměř pořád byli po autem. S testem jsem velmi spokojen. Naprosto splnil naše očekávání. Příští týden ve Valašské rally by nejspíš měly být podobné podmínky, jaké jsme měli při testu. Velkou roli bude zajisté hrát správný výběr pneumatik, i na tom jsme při testu zapracovali. Na „Valašku“ se už moc těším. Nejen proto, že jde téměř o mou domácí soutěž. Jde také o vysokou úroveň podniku. Je jen dobře, že se tato soutěž vrátila do mezinárodního mistrovství.“ BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?