Klikatá cesta vinoucí se mezi skálami a lesy nedaleko Mladé Boleslavi posloužila posádce Roman Kresta – Petr Gross k testu před Valašskou rally.
Dvojice zkoušela, nastavovala, ladila nový vůz Mitsubishi Lancer Evo IX. Zkušební jízdy, které tým musel kvůli počasí dvakrát přeložit, byly úspěšné a stáj Mogul Rally Team je připravena na svůj vstup do mezinárodního šampionátu České republiky.
Japonský vůz v novém designu se úzkou silnicí smýkal po celý den, najezdil přibližně 80 kilometrů. Jízdy byly většinou velmi krátké. V častých přestávkách se totiž Roman Kresta s mechaniky intenzivně věnoval změnám v nastavení podvozku či volbě pneumatik. Před jízdami se stáj věnovala různým zkouškám, například akceleračním, v sídle Charouz Racing Systemu v Žebráku.
Posádka Kresta – Gross se českým fanouškům letos poprvé představí již příští týden ve Valašské rally. Populární soutěž s centrem ve Valašském Meziříčí se uskuteční 28.-29. února. Vše o soutěži: www.valasskarally.com
Roman Kresta: „Kvůli počasí, především pro nečekané přívaly sněhu, jsme test málem ani neabsolvovali. Dvakrát jsem jej přesunuli, ale nakonec jsme měli celý jeden den pro zkoušení nového vozu. Ještě před jízdami jsme strávili dva dny různými zkouškami v Žebráku, v sídle společnosti Charouz Racing System, která mitsubishi postavila. U Mladé Boleslavi jsme najezdili asi 80 kilometrů, ale délka jízd nebyla rozhodující. Hlavně jsme zkoušeli dlouhou řadu různých, často i velmi drobných změn. Především na podvozku. Musím poděkovat mechanikům, protože v chladu a mokru si pořádně mákli. Téměř pořád byli po autem. S testem jsem velmi spokojen. Naprosto splnil naše očekávání. Příští týden ve Valašské rally by nejspíš měly být podobné podmínky, jaké jsme měli při testu. Velkou roli bude zajisté hrát správný výběr pneumatik, i na tom jsme při testu zapracovali. Na „Valašku“ se už moc těším. Nejen proto, že jde téměř o mou domácí soutěž. Jde také o vysokou úroveň podniku. Je jen dobře, že se tato soutěž vrátila do mezinárodního mistrovství.“ BPA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.