Pořadatelé Rally Český Krumlov se i přes nucené zkrácení celkové délky RZ na 190 km snaží vyjít vstříc divákům, kteří chtějí vidět co nejvíc vložek i těm, kteří raději moc nepřejíždějí.
Předpisy chtějí své, ale je samozřejmě nutné zachovat i tradičně vysokou sportovní hodnotu měřených úseků Pořadatelé z ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport proto koncipovali harmonogram tak, že umožní pohodlným divákům minimální přesuny a naopak, divákům zvyklým objíždět větší počet rychlostních zkoušek, přesouvat se mezi jednotlivými zajímavými úseky bez časových stresů. Koncepce páteční první etapy je podobná letům minulým a jednotlivé rychlostní zkoušky nejsou daleko od sebe, tudíž je výhodnější vybrat si některou z trojice úseků a sledovat na ní celé startovní pole včetně historických automobilů. Ty absolvují všechny testy a pojedou za polem současných automobilů. Pravidla mezinárodního mistrovství totiž nedovolují začlenit historiky do startovního pole soudobých vozidel. V pátek lze také pohodlně zkombinovat návštěvu klasických erzet s návštěvou superspeciálky a servisu na výstavišti v Českých Budějovicích. Z každého místa na RZ 1,2 a 3 je to do Budějovic kolem 30km. Výstaviště je divákům dobře a v bezprostřední blízkosti nabízí dostatek parkovacích míst. Veškeré časové prodlevy při hledání parkoviště tudíž odpadají. Sobotní druhá etapa je proti dřívějšku poněkud zkrácená, přesto nabídne divákům dostatek ppříležitostí ke sledování soutěžních vozů. Nebude problémem vidět třeba čtyři rychlostní zkoušky ze sedmi uspořádaných. A to bez zbytečného spěchu při přejíždění i při čekání na celé startovní pole. Opět přejezdy mezi zkouškami nejsou nijak extrémně dlouhé a většinou se pohybují do 30 km. Přitom se dají stihnout opravdu atraktivní divácká místa dobře přístupná z hlavních silnic Českokrumlovska a Českobudějovicka. Samozřejmě opět existuje i pohodlná varianta spojení klasických rychlostních zkoušek se superspeciálkou v Českých Budějovicích, při které zůstává zachován celkový počet čtyř kompletních úseků za den. Suma sumárum, diváci si v Krumlově mohou přijít na své, protože pohodlně a beze spěchu stihnou za oba soutěžní dny sedm rychlostních zkoušek ze čtrnácti vypsaných, nemluvě o rychlících, kteří jezdí po erzetách pouze s absolutní špičkou a mohou vidět i více. O faktu, že bude možno zkombinovat uvedený počet zkoušek i při návštěvě zajímavých úseků si každý fanoušek udělá obrázek po zveřejnění mapy 36. Rallye Český Krumlov s diváckými body. Nemluvě o návštěvách servisu či startu a cíle i tradičního populárního večerního vyhlášení vítězů na cílové rampě v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem.
Oficiální informace najdete na www.rallyekrumlov.cz. TZ Vladimír Dolejš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.