Blíží se konec března a toto období je v letošním kalendáři MMČR vyhrazeno pro Valašskou rally. Podnik jedoucí se ve Valašském Meziříčí a okolí, bude zahajovat závody velkého mistráku na českém území, které budou moci fanoušci motorsportu sledovat s téměř železnou, měsíční pravidelností.
Jak již sám název soutěže napovídá, uskuteční se v kraji, v němž je dominantním nápojem slivovice a vládnoucí osobou král Bolek Polívka. Jedním z občanů Valašského království je i zlínský pilot Milan Kneifel, jenž na téměř domácích tratích absolvuje svou letošní premiéru. Vedle Milana si na sedačku spolujezdce, ve voze Pegas Rally Teamu usedne opět kamarád Radim Strnad, s nímž si v loňském roce tak dobře rozuměl. Milan provětrá svou kombinézu poprvé od prosincového Pražského rallysprintu a rozhodně ho start nenechává klidným. „Přestávka mezi jednotlivými sezonami byla hodně dlouhá. Už se těšíme na to, jak budeme opět brázdit tratě rychlostních zkoušek a potkávat naše fanoušky v servisním areálu,“ prozrazuje nažhaveně jezdec, který při poslední zlínské Barum rally obsadil třetí místo mezi vozy kategorie A6.
Do Valašky odstartuje jezdec, který projíždí soutěžní úseky již od roku 1997, s dvěma cíli. První bude věc, která zavání samozřejmostí, tedy zajet co nejlepší výsledek a odvést chlapský souboj ve své skupině. Cílem v pořadí druhým, ale ne až tolik nepodstatným je, to aby si posádka po dlouhém zimním odpočinku znovu zvykla na vůz a oživila vzájemnou spolupráci. „Prvotně se do toho potřebujeme po pauze dostat. Jakmile budeme mít auto osahané, budeme bojovat s ostatními soupeři o přední příčky mezi A6-kami,“ dodává k plánům na nejbližší soutěž Milan.
Stejně jako při loňském rallysprintu v Jeseníkách, tak i ve Valašském Meziříčí bude Pegas Rally Team sázet na osvědčenou zbraň. Nebude se však jednat o životu nebezpečnou střelnou zbraň,ale o motoristickou techniku původem z Mladé Boleslavi, tedy o Škodu Felicii 1,6 Kit Car.
„Nemůžeme se dočkat, až se postavíme na start a zajezdíme si. Velmi nám to chybělo. Doufám, že při trati rychlostních testů bude zase velká spousta našich fanoušků a že se za námi přijdou podívat i do servisu. Tímto je všechny srdečně zveme,“ doplňuje Milan Kneifel závěrem.
Více informací o posádce a autech Pegas Rally Teamu naleznete na oficiálních stránkách. www.rally.spurtzlin.com
Dominik Čevela tisková zpráva foto: Jakub Pešek
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?