Blíží se konec března a toto období je v letošním kalendáři MMČR vyhrazeno pro Valašskou rally. Podnik jedoucí se ve Valašském Meziříčí a okolí, bude zahajovat závody velkého mistráku na českém území, které budou moci fanoušci motorsportu sledovat s téměř železnou, měsíční pravidelností.
Jak již sám název soutěže napovídá, uskuteční se v kraji, v němž je dominantním nápojem slivovice a vládnoucí osobou král Bolek Polívka. Jedním z občanů Valašského království je i zlínský pilot Milan Kneifel, jenž na téměř domácích tratích absolvuje svou letošní premiéru. Vedle Milana si na sedačku spolujezdce, ve voze Pegas Rally Teamu usedne opět kamarád Radim Strnad, s nímž si v loňském roce tak dobře rozuměl. Milan provětrá svou kombinézu poprvé od prosincového Pražského rallysprintu a rozhodně ho start nenechává klidným. „Přestávka mezi jednotlivými sezonami byla hodně dlouhá. Už se těšíme na to, jak budeme opět brázdit tratě rychlostních zkoušek a potkávat naše fanoušky v servisním areálu,“ prozrazuje nažhaveně jezdec, který při poslední zlínské Barum rally obsadil třetí místo mezi vozy kategorie A6.
Do Valašky odstartuje jezdec, který projíždí soutěžní úseky již od roku 1997, s dvěma cíli. První bude věc, která zavání samozřejmostí, tedy zajet co nejlepší výsledek a odvést chlapský souboj ve své skupině. Cílem v pořadí druhým, ale ne až tolik nepodstatným je, to aby si posádka po dlouhém zimním odpočinku znovu zvykla na vůz a oživila vzájemnou spolupráci. „Prvotně se do toho potřebujeme po pauze dostat. Jakmile budeme mít auto osahané, budeme bojovat s ostatními soupeři o přední příčky mezi A6-kami,“ dodává k plánům na nejbližší soutěž Milan.
Stejně jako při loňském rallysprintu v Jeseníkách, tak i ve Valašském Meziříčí bude Pegas Rally Team sázet na osvědčenou zbraň. Nebude se však jednat o životu nebezpečnou střelnou zbraň,ale o motoristickou techniku původem z Mladé Boleslavi, tedy o Škodu Felicii 1,6 Kit Car.
„Nemůžeme se dočkat, až se postavíme na start a zajezdíme si. Velmi nám to chybělo. Doufám, že při trati rychlostních testů bude zase velká spousta našich fanoušků a že se za námi přijdou podívat i do servisu. Tímto je všechny srdečně zveme,“ doplňuje Milan Kneifel závěrem.
Více informací o posádce a autech Pegas Rally Teamu naleznete na oficiálních stránkách. www.rally.spurtzlin.com
Dominik Čevela tisková zpráva foto: Jakub Pešek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.