Valašská Rally bude pro Mirka Levoru, jezdce týmu Auto Power, prvním závodem roku 2008. Mladý pilot z Chlumčan u Plzně má v plánu startovat ve všech zbývajících podnicích Mezinárodního mistrovství ČR v rally, rád by ovšem rozšířil svůj letošní program o některé ze sprintů.
Mirek odstartuje do sezóny s loňským vozem Škoda Fabia 1.4, na místo navigátora opět usedne Pavla Třebínová. Společně by pak rádi zkusili napodobit loňský úspěch, kdy se jim podařilo vybojovat třetí místo ve skupině A5.
„Celkově se loňská sezóna vydařila. Konečné třetí místo ve třídě celý tým příjemně překvapilo, i když trochu zamrzelo, že nám druhá příčka utekla jen o pár bodů,“ hodnotí povedený rok Mirek Levora. „Mezi nejdůležitější okamžiky patřilo jistě vítězství na Horácké Rally Třebíč, mé první v MMČR. Nádherné vzpomínky mám rovněž na Bohemia Rally, kde se mi opravdu dařilo, auto drželo a z předvedeného výkonu jsem měl dobrý pocit. Bohemka byla rovněž posledním závodem, jež se mnou odjel Martin Pech.“
Mladého jezdce ovšem provázely i problémy. „Během roku nás potkalo několik technických závad, ze kterých mě asi nejvíce mrzela prasklá poloosa v Příbrami,“ vzpomíná Mirek. „Velkým neúspěchem byla také Šumava. Po technické závadě z prvního dne, kdy nám praskl unašeč, jsme další den pokračovali v rámci SupeRally. Bohužel se mi vůbec nepodařilo dostat do tempa a na cílovou rampu jsem se doslova protrápil, opravdu nerad na to vzpomínám.“
Zklamáním bylo také vystoupení na Barum Rally. Pro Mirka Levoru byla tato soutěž doposud zakletá a ani v roce 2007 se mu nepodařilo dorazit až do cíle. Při průjezdu Pindulou totiž praskl klínový řemen, při jeho výměně si pak jezdec ošklivě poranil ruku o vroucí vodu z chladiče. Přestože se posádce podařilo dostat do servisu, po zhodnocení situace byl tým donucen odstoupit. Ale Mirek to nakonec bere sportovně: „Na druhou stranu, technické problémy má každý, takže s odstupem času hodnotím loňský rok jako povedený.“
V současné době se už ale Mirek s Pavlou i celý tým Auto Power pilně připravují na Valašskou Rally, po dlouhé zimní přestávce už jsou všichni řádně natěšení. „Valaška bude náš první závod v letošní sezóně. Minulý víkend jsem měl tu možnost svézt se poprvé od Příbrami s Fabií, sice jen několik kilometrů, ale hodně mě to nabudilo. Byl to super pocit sednout si znovu za volant po tak dlouhé době. V každém případě se na Valašku těším.“
„Už jsem měl možnost zde startovat v letech 2005 a 2006. Tratě se mi velice líbily, ale na větší úspěch na této rally zatím čekám. V roce 2005 to byla teprve moje druhá soutěž ‘velkého mistráku’ v kariéře a já jsem jezdil více mimo trať než po ní. O rok později jsem vykročil do závodu naopak velmi slušně, při nočních RZ jsem dokonce s Pepou Sedláčkem zajížděl časy v TOP 5. Bohužel na jedné z posledních zkoušek jsme uvízli v bahenní lázni, což nás stálo asi deset minut a my se tak propadli do spodních pater výsledkové listiny,“ vzpomíná mladý jezdec. „Doufám proto, že se nám zahajovací závod sezóny vydaří, že se na start v naší třídě postaví velké množství posádek a také, že se u tratí Valašky sejde hojný počet diváků,“ přeje si na závěr Mirek Levora.
Tisková zpráva, Miloš Rybář
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.