CÍL SOUTĚŽE: Dnes na jezdce v Mexiku čekala čtveřice rychlostních zkoušek. Tři klasické a závěrečná speciálka. První trojka si dnes jen hlídala své pozice. Bojovalo se hlavně o čtvrtou příčku.
První dnešní test sice vyhrál Latvala, ale jeho útok na druhou, nebo dokonce třetí příčku se nedal očekávat. Na druhého Atkinson ztrácel minutu a na vedoucího Loeba dvě. Během první zkoušky se pořadí neměnilo v čele závodu vůbec. Osmnáctý test v pořadí Mexické rally byl zrušen. Pořadatelé se tak rozhodli z důvodu obrovského množství fanoušků u trati i na ní. Na jezdce tak čekal už jen poslední klasický test a závěrečná speciálka. Pořadí na čele se měnilo jen na čtvrté příčce, když před Henninga Solberga se dostal Mikko Hirvonen. Jinak se na čele nic nedělo a jezdci se popravdě řečeno už nikam nehnali. Závěrečná speciálka se jela oproti předešlým průjezdům na dvě kola. Jejím vítězem se stal Dani Sordo s Citröenem. Druhým časem se s Mexickým publikem rozloučil Chris Atkinson. Ten si zároveň v Mexiku zajistil druhou příčkou jeden ze svých nejlepších výsledků v kariéře. Pojďme ale postupně. Vítězem se stal Seb Loeb. Ten sice v pátek nezačal nejrychleji a sám přiznával že na Latvalu neměl, ale je to pan jezdec a ví kdy jet hlavou. Loeb si počkal do soboty na problémy soupeřů a dostal se do čela. Navíc si vybudoval minutový náskok. Ten už dneska nepustil a zaslouženě vyhrál. V Mexiku již potřetí. Druhý dojel již zmiňovaný Atkinson a po delší době tak tým Subaru měl svého zástupce na stupních vítězů. Třetí do cíle dorazil Jarri-Matti Latvala. Ten může být spokojený s výkonem, ale i zklamaný. Po pátku vcelku suverénně vedl a nebýt technické závady jeho Focusu WRC, troufám si tvrdit, že by vyhrál. Čtvrtá příčka v cíli patří Hirvonenovi – ten naopak dojel trochu za očekáváním. Pátý skončil Henning Solberg. Šestý mladý Wilson a sedmý Villagra. V první sedmičce konečného pořadí pět Fordů Focus WRC. Z Mistrovství světa se nám pomalu stává Focus Cup. Osmý nakonec dojel domácí Ricardo Trivino s obstarožním, ale stále krásným Peugeotem 206 WRC. To byl taky poslední jezdec s vozem WRC. Pokud tedy nebudeme počítat Rautenbacha, Sorda a Pettera Solberg. Ti všichni měli velké problémy v průběhu soutěže. Mezi jezdci JWRC vyhrál mladý Francouz Sebastian Ogier. 6e by další pekelně rychlý Seb z Francie? Druhý mezi juniory skončil Mölder a třetí Kosciuszko. Náš Martin Prokop měl v Mexiku mnoho problémů a i pár výletů mimo trať a dojel až na sedmém místě v JWRC. Jeho útok na vítězství v celém seriálu tak nezačal zrovna růžově. Věřme však že první neúspěch naší posádku i tým ještě více posílí. Tolik tedy stručný přehled výsledků třetí etapy. Celkový pohled na Corona Rally Mexico najdete na našich stránkách během zítřka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?