PO DRUHÉ ETAPĚ: Včera v pozdních nočních hodinách dojeli jezdci do cíle druhé etapy Rally Mexico. Během té se do čela závodu probojoval Seb Loeb. Většina jezdců měla problémy s vozy, nebo s defekty pneumatik. Martin Prokop je na osmé příčce v JWRC.
Na posádky čekala trojice rychlostních zkoušek jedoucí se dvakrát. Všechny tři testy navíc měly délku více než dvacet kilometrů. Na závěr etapy se pak jela dvoukilometrová speciálka, a to hned dvakrát. Vedoucí muž po páteční etapě –Jarri Matti Latvala startoval v sobotu z první pozice. Připadl mu tak úkol čistit trať pro jezdce za ním. První sobotní test pak vyhrál Loeb. Latvala zajel šestý nejrychlejší čas a rázem se jeho náskok na Loeba snížil na nicotnou jednu desetinu sekundy. I na dalších testech útočil Loeb a před prvním sobotním servisem měl náskok na stále druhého Latvalu 5,8 vteřiny. V této sekci tří zkoušek se rovněž začaly projevovat problémy Solbergova Subaru. Během RZ10 musel Petter několikrát zastavit na trati a do cíle dojel se ztrátou čtyř minut. Na další zkoušce se pak Solbergovi problémy jen prohlubovaly. Tým však zatím nevěděl o jakou závadu přesně jde. Pořadí po první sekci druhé etapy Mexické rally bylo teda následující: Veld Loeb s minimálním náskokem před Latvalu. Třetí příčku si hlídal trošku překvapivě Atkinson s druhým Subaru. Až za ním byl Mikko hirvonen. Od toho se v Mexiku čekal určitě větší tlak na Loeba. Pátou příčku po RZ11 si držel Henning Solberg s Fordem minutu před Wilsonem juniorem. Na sedmou příčku se po problémech propadl Petter Solberg. Po servisu čekala na jezdce stejná trojice zkoušek jakou jeli ráno. Povrch byl tedy už sice vyčištěný od prachu a klouzajícího písku, nicméně po prvním průjezdu startovního pole byl i značně rozbitý. A Defekty na sebe nenechaly dlouho čekat. Prvním nešťastníkem které potkal průraz pneumatiky byl Mikko Hirvonen. Na RZ12 musel zastavit dokonce dvakrát, aby mohl vyměnit poškozené kolo. I přes to ovšem Mikko zajel na tomto testu čtrnáctý čas. Mikko zřejmě trénoval výměnu kol. Na čele soutěže se nic moc neměnilo. Test vyhrál opět Loeb, tentokrát před Latvalou. Jeho náskok v čele narostl na téměř třináct sekund. Třetí příčku si hlídal Atkinson a Henning Solberg se díky Hirvonenovým defektům posunul na čtvrtou příčku. Do sobotní etapy nastoupil díky Superraly i Dani Sordo. Já osobně jsem od něho na těžké šotolině v Mexiku nečekal nějaké= zázračné výsledky, ovšem během soboty Dani ukázal že i on už vyzrál v komplexního jezdce a dokáže zajet na každém povrchu. Dani vyhrál během soboty dvě zkoušky, na dvou byl druhý a ve všech zbývajících testech dojel v nejlepší pětce. Po pátečním výpadku však nemá šanci na dobrý celkový výsledek. Na třináctce se bohužel nevyhnuly problémy ani Latvalovi. Jarri poškodil hadici vedoucí k turbu a jeho vůz ztratil výkon. Na třináctce ztratil minutu. Navíc se před něj v celkovém pořadí dostal Atkinson. Navíc do servisu chybělo ještě projet jeden test a dvě speciálky. Díky problémům Latvali získal Loeb v čele minutový náskok na druhého Atkinsona a může si jet v klidu do cíle soutěže. Pokud ovšem i jeho nepotká nějaký problém. Čtrnáctá rychlostní zkouška z pohledu celkového pořadí nepřinesla nic nového a stejné to bylo i po dvou průjezdech speciálky. Celkově tedy po dvou etapách Mexické rally vede Loeb. Minutu za ním je Atkinson a další minutu Latvala. Všichni tři jezdci navíc ve večerním servisu prohlásili, že se už nebudou nikam hnát a budou se snažit dojet na stávajících pozicích. Čtvrtou příčku celkově okupuje Henning Solberg. Patnáct vteřin za ním je Hirvonen. Tady se tedy dá ještě očekávat souboj. Další jezdci už pak ztrácejí hodně. Šestý je Wilson, sedmý Villagra, osmý Trivino a na devátém místě je nejrychlejší jezdec juniorů Ogier. Martin Prokop je po velkých problémech na posledním bodovaném místě mezi juniory. Výsledky po druhé etapě najdete zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.