Jan Kopecký, pilot týmu Motorsport Kopecký, odstartoval poprvé v kariéře v zámořské soutěži. Premiérový byl také start s vozem specifikace S2000 a rovněž i první start s novým spolujezdcem Petrem Starým.
Pouť Jana Kopeckého mexickými rychlostními testy skončila po osmi kilometrech úvodní rychlostní zkoušky, neboť motor vypůjčeného vozu Fiat Grande Punto S2000 vypověděl službu. Porucha motoru nejenom nedovolila posádce pokračovat v první etapě "Corona Rally México", ale ani v následujících etapách. Po analýze motoru v servisní zóně bylo zjištěno, že závadu nelze odstranit v daných podmínkách. Náhradní agregát nelze v průběhu soutěže využít, a proto úvodní erzetou skončila smolně pro posádku Jan Kopecký-Petr Starý exotická "Corona Rally México".
"Na start v Mexiku jsem se nesmírně těšil. Nejenom kvůli faktu, že soutěž v Mexiku je mým letošním prvním startem, ale především proto, že jsem očekával náročnou soutěž v exotickém prostředí. A skutečnost mě rozhodně nezklamala. Prostředí je pro Evropana výjimečné. Rychlostní testy jsou velmi těžké, především však pro soutěžní automobily.
Poprvé jsem startoval nejenom v Mexiku, ale i s vozem S2000 a také s navigátorem Petrem Starým. S Petrem jsme absolvovali oficiální seznamovací jízdy v Monte Carlu i ve Švédsku, ale až start v Mexiku měl dokonale prověřit naši souhru v soutěžním voze.
Se zapůjčeným vozem Fiat Grande Punto S2000 jsme měli možnost testovat před soutěží a neviděl jsem zásadní problém při přechodu na vůz specifikace S2000. Pochopitelně je znát především menší akcelerace vozu z pomalejších pasáží oproti vozům WRC, proto je třeba částečně změnit styl jízdy.
Byl jsem velmi zvědav na porovnání naší výkonnosti oproti produkčním vozům a také světové špičce na speciálech specifikace WRC. Bohužel nás porouchaný motor zastavil již na osmém kilometru úvodní erzety a nemáme tak k dispozici žádné srovnání. Naše zklamání je pochopitelné.
Velké poděkování patří našim partnerům, kteří nám start v Mexiku umožnili. Především firmám Federal Mogul a Fila," řekl zklamaný pilot Jan Kopecký.
"Vzhledem k obchodním zájmům společností Federal Mogul a Fila v regionu jsme se rozhodli startovat v "Corona Rally México". Pro naši účast byla zvolena možnost pronájmu vozu Fiat Grande Punto S2000.
Ve čtvrtek jsem byl s výkonem naší posádky během oficiálního shakedownu spokojen, neboť Jan si velmi rychle zvykl na ovládání vozu specifikace S2000 a dobře se přizpůsobil místním náročným podmínkám, i když se jednalo o jeho letošní premiérový start.
Proto jsme s očekáváními vstupovali do úvodní etapy mexické soutěže, bohužel motor zapůjčeného speciálu vypověděl službu již na osmém kilometru úvodní erzety. Následná analýza rozsahu poškození motoru v servisní zóně nejenom potvrdila předpoklad, že na poruše nenese jakoukoliv vinu pilot, ale i fakt, že motor nelze bohužel v servisní zóně opravit.
Rozčarování z odstoupení bylo samozřejmě znát nejenom na posádce, ale i na všech členech týmu, který nám pronajal soutěžní speciál pro rallye v Mexiku. Do naší posádky vkládali velké naděje v očekávání kvalitního výsledku ve světové soutěži.
Vedení i mechanici tohoto týmu udělali při přípravě vozu na soutěž maximum a na technické závadě nenesou žádnou odpovědnost," dodal vedoucí týmu Josef Kopecký.
tisková zpráva: motorsport-kopecky.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.