Barum rally Zlín má dlouholetou tradici a v letošním roce se pojede již osmatřicátý ročník.
Rallysport je v České republice nesmírně populární sportovní odvětví, o čemž svědčí velké zástupy motoristických fandů podél rychlostních zkoušek, neboť kolem trati se schází na 200 000 nadšených motoristických příznivců. Automobilová rally, která má centrum v moravském městě Zlíně, je od roku 1983 součástí mistrovství Evropy jezdců a od roku 2007 součástí prestižního světového seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) pod výraznou mediální podporou promotéra šampionátu satelitní stanice Eurosport. V loňském roce se rally zúčastnily 104 posádky z 12 evropských států, na startu se objevilo celkem 13 jezdců s prioritou FIA B a 14 vozů kategorie Super 2000! Absolutním vítězem se stala francouzská posádka Nicolas Vouilloz, Nicolas Klinger na voze Peugeot 207 Super 2000 z týmu Peugeot Sport Espaňa.
Značka Barum je dlouholetým partnerem soutěže Barum rally Zlín. Propojení nejúspěšnější domácí značky pneumatik s nejúspěšnějším českým motoristickým závodem vytváří výhodné podmínky pro pozitivní vnímání jak značky pneumatik, tak soutěže. Stejně jako v minulosti bude značka Barum hlavním partnerem i při 38. ročníku soutěže. Barum rally Zlín se postupem let propracovala až na samotný vrchol motoristických akcí v České republice a je vždy nositelem řady novinek českého rallysportu. Každoročně vysoké hodnocení rally z organizačního a především bezpečnostního hlediska přineslo zasloužené ocenění, neboť Světová rally komise při FIA zařadila Barum rally Zlín opět do seriálu elitních soutěží evropského šampionátu! Velkou důležitost této akce dokládá i nebývalý zájem novinářů. V loňském roce se akreditovalo celkem 219 novinářů ze dvanácti států, z toho 83 pracovníků televizních a rozhlasových štábů, 55 píšících novinářů a 81 fotografů!
Ředitelství rally stejně jako start a cíl je soustředěno v krajském městě Zlín. Barum rally Zlín bude předcházet technická přejímka za účasti veřejnosti ve čtvrtek 21. srpna ve večerních hodinách. V pátek 22. srpna proběhne v dopoledních hodinách testovací zkouška (shakedown). V podvečer se uskuteční představení jezdců a spolujezdců. Samotná rally se pojede ve 2 dnech, a to 22. až 24. srpna. Pořadatelé letos zařadí do itineráře rally opět úspěšnou Super RZ v ulicích Zlína. Celkem dny zahrnují 275 km rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem různé kvality. Nejvzdálenější místo od centra soutěže je pouhých 50 km. Zlín se rozprostírá v údolí a je obklopen malými lesnatými vrcholy, které tvoří krásnou a romantickou krajinu. Je vzdálen asi 300 km východně od české metropole Prahy a zhruba 200 km od rakouského hlavního města Vídně.
Stojí za to vidět a vychutnat atmosféru Barum rally Zlín!
Barum rally Zlín 2008 se započítává: Mistrovství Evropy rally jezdců (ERC) Intercontinental Rally Challenge (IRC) Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky (MMČR)
PROGRAM RALLY
Středa 20. srpna 2008 8 – 20 hodin: seznamovací jízdy
Čtvrtek 21. srpna 2008 8 – 20 hodin: seznamovací jízdy 17 – 22 hodin: administrativní přejímka 18 – 23 hodin: technická přejímka
Pátek 22. srpna 2008 8 - 13 hodin: testovací RZ (shakedown) 17 hodin: slavnostní start rally 21 hodin: divácká Super RZ Zlín
Sobota 23. srpna 2008 9 hodin: start 1. den 20 hodin: cíl 1. den
Neděle 24. srpna 2008 8 hodin: start 2. den 15:30 hodin: cíl rally, vyhlášení výsledků, rozdílení cen
Ve Zlíně 25. února 2008 Roman ORDELT tiskový mluvčí Barum rally Zlín
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.