Sotva týden poté, co získal jako nejmladší jezdec v historii světového šampionátu body, vytvořil norský teenager další rekord. Andreas Mikkelsen se stal nejmladším vítězem Norského šampionátu v rally.
Osmnáctiletý pilot získal za volantem Fordu Focus WRC 06 páté místo ve Švédské rally. Dopomohl mu k tomu sice i fakt, že jezdec Stobartu Matthew Wilson musel vzdát pro technické problémy, ale na to už se historie ptát nebude. Navíc jejich souboj byl těsný, a tak se dala očekávat tvrdá bitva o 4 body.
Úspěchem posílený vyrazil na start KNA Rally Finnskog. Mikkelsen a jeho co-pilot Ola Fløene vyhráli čtyři ze šesti RZ a v rally, která se konala blízko Švédských hranic, slavili zasloužený úspěch. To také znamená, že Mikkelsen ukončil vítěznou sérii Madse Østberga, který vyhrál devět soutěží v řadě. Bez zajímavosti také není, že obě soutěže (Švédská rally i KNA Rally Finnskog) jsou vzdáleny velice blízko od sebe. Po prvních čtyřech RZ oddělovalo dva mladé norské jezdce pouhých deset sekund. Ale defekt pneumatiky Østberga na trati RZ5 znamenal, že si Andreas dojel pro svoje první vítězství na domácí půdě. Za Mikkelsenem a Andersem Grøndalem, ten jel se Subaru Impreza WRC, dokončil smolař Østberg rally na třetí pozici. Østberg a Mikkelsen mají oba 48 bodů v tabulce šampionátu. Třetí je Grøndal se 46 body.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.