Dvojnásobný český šampion Roman Kresta se letos pokusí získat třetí titul mezinárodního mistra země.
S osvědčeným navigátorem Petrem Grossem bude v tuzemských soutěžích bojovat s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX připraveným v dílnách společnosti Charouz Racing System.Výjimkou bude Barum rally Zlín, v níž by se Roman měl představit s automobilem kategorie S2000, hlavní třídy série IRC.
Nejbližší soutěží, v níž se luhačovický závodník představí, bude Valašská rally. Druhá bitva sezony odstartuje 28. března ve Valašském Meziříčí, cíl bude tamtéž o den později. Roman pojede pod hlavičkou týmu Mogul Racing Team. V Barum Rally Zlín pak nastoupí za Tescoma Rally Team s vozem třídy S2000. Přesný typ bude upřesněn později.
Roman Kresta: „Jsem moc rád, že se nám podařilo zajistit účast v Mezinárodním mistrovství České republiky v rally. Naším hlavním partnerem pro sezonu je značka Mogul, pro Barum rally pak zlínská společnost Tescoma. Oběma firmám i dalším partnerům patří můj velký dík. S jejich podporou bychom chtěli bojovat o nejvyšší příčky v šampionátu. Stejně jako loni budu tvořit posádku s Petrem Grossem, shodný bude i typ vozu, Mitsubishi Lancer Evo IX. Technici společnosti Charouz Racing System pro nás ovšem připraví zcela nové auto. Výjimkou bude Barumka, v níž bychom měli startovat se speciálem kategorie S2000. O konkrétním typu se stále jedná. Vedle závodění pokračuji v roli technického šéfa týmu Martina Prokopa v mistrovství světa, ve kterém bych s ním měl absolvovat deset až jedenáct soutěží, takže když to sečteme, čeká mě vcelku náročná sezona.“
Antonín Charouz: „Bohužel se nám nepodařilo Romanovi sehnat angažmá v mistrovství světa, Evropy či sérii IRC, takže bude závodit v našem šampionátu. Nicméně stále jednáme, takže změny jsou možné. Vzhledem k tomu, že služeb společnosti Charouz Racing System tradičně využívá i Václav Pech, budou fanoušci svědky souboje dvou pilotů s naší technikou, což samozřejmě není ideální. Jiná možnost ale na stole zatím bohužel není. Kdyby jel jen Roman nebo jen Václav, neměli by ve stávajícím startovním poli žádnou konkurenci. Doufám, že se nám také podaří prodlužovat šňůru soutěží s minimálním počtem poruch. Naše vozy odjely od roku 1998 121 soutěží a jen pětkrát je postihla technická závada.“
Renata Marková, vedoucí marketingu a komunikace společnosti Paramo: „Soutěžní stáj Mogul Racing Team spojuje značku našich motorových olejů a soutěžního jezdce Romana Krestu. Jde o propojení maximálního výkonu a kvality. Náš pilot je úspěšný nejen na závodních tratích, ale také při testování nového motorového oleje MOGUL 5W-50 Extreme.“
Petr Chytka, výkonný ředitel společnosti Tescoma: „Naše letošní spolupráce s Romanem je pokračováním dohody z roku 2006, kdy jsme náš kontrakt oznámili. Věřím, že i letos bude Roman bojovat v Barum Rally Zlín, podniku IRC, o nejvyšší příčky. Stejně tak i v celém českém šampionátu. Pro domácí scénu bude mít vynikající Mitsubishi Lancer Evo IX, v případě slavné Barumky počítáme s nasazením vozu třídy S2000, kategorie, která v mistrovství IRC hraje prim.“
BPA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.