Švédská rally včera zdárně dospěla do svého konce. Jak dopadla pro jednotlivé týmy? Pojďme se teď na to podívat.
Ford Britský tým zde zabodoval opravdu nejlépe jak mohl, když získal double. Toto se dalo opravdu jen těžko očekávat a výsledek je to opravdu dobrý. Vítězství se letos od mladého Latvaly sice čekalo, ale že tak učiní už teď, to čekal jen opravdu málokdo. Zapsal se tak do historie jako nejmladší jezdec, který dokázal vyhrát. Hirvonen odvedl solidní práci a kryl kolegovi záda. Trojka týmu Al-Qassimi dojel celkově na 26.místě, což není zrovna výsledek z říše snů. Ovšem musíme vzít v potaz to, že na Arabském poloostrově bychom sníh těžko našli, tak to byl spíš trénink a cenné zkušenosti do budoucna.
Stobart Ford Před zahájením závodu jsme tým pasovali do pozice černého koně. Toto označení výkony jezdců na rozbředlých tratích přesně splňovali. Oba se od začátku rally prali o stupně vítězů. Po odstoupení Henninga Solberga na dobytí vytoužených stupňů vítězů zůstal Galli sám. Ovšem povedlo se a stupně vítězů získal, když doplnil na bedně tovární Fordy. Po svém návratu do soutěže zajížděl dobré časy i Henning. V neděli vyhrál i pár RZ. Nakonec soutěž dojel na 13. místě. Smůlu si snad vybral Wilson, který odstoupil v neděli vinou technické závady z krásně rozehrané partie s Mikkelsenem o pátou pozici.
Subaru Subaru zde opět předvedlo, že jejich Imprezy jsou poměrně rychlé, ale na vítězství to není. Oproti loňsku je to však výrazné zlepšení. Otázkou je zda – li by byla nová Impreza už rychlejší. Petter předvedl opět stabilní solidní výkon a dojel si bez větších problémů pro body za čtvrté místo. Atkinson po výjezdu do sněhu ztratil šance na dobré umístění a skončil daleko za body, ale alespoň nasbíral cenné zkušenosti. Petter neudělal během soutěže jedinou závažnou chybu a jako jeden z mála tak prošel těžkou soutěží bez problémů.
Citroën Po chybě Seba Loeba hned z kraje rally by se mohlo zdát, že tým Citroën bude odjíždět ze severu Evropy s prázdnou. Ale nestalo se tak. Dani Sordo se na svém nejneoblíbenějším povrchu postaral o jedno z milých překvapení rally a dojel si pro body za šesté místo. Pro Citroën získal bodů pět. Když odečteme 5 minut penalizace, které Dani dostal už před startem soutěže, tak se dostaneme čistě teoreticky k výsledku, že by dvojka Citroënu bojovala s Gallim o třetí pozici. To je vskutku skvělý výkon. Sordo dokázal také několik RZ vyhrát.
Suzuki U Suzuki měli před touto rally poměrně velká očekávání. Otázkou je, na kolik byli s výsledkem spokojeni. V hodnocení týmů mají už 5 bodů. Toni dojel po solidní jízdě doprovázené menší smůlou v podobě “pomoci“ diváků sedmý a získal tak body pro tým i sebe. P.G. měl smůlu, když ho zradil motor. Je to tak ve druhém závodu sezóny již druhá podstatná závada na voze SX4. Uvidíme jak se s tím hoši od Suzuki popasují. Ale SX4 je pořád dost nový vůz, který pokud jede, tak je rychlý.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?