Švédská rally včera zdárně dospěla do svého konce. Jak dopadla pro jednotlivé týmy? Pojďme se teď na to podívat.
Ford Britský tým zde zabodoval opravdu nejlépe jak mohl, když získal double. Toto se dalo opravdu jen těžko očekávat a výsledek je to opravdu dobrý. Vítězství se letos od mladého Latvaly sice čekalo, ale že tak učiní už teď, to čekal jen opravdu málokdo. Zapsal se tak do historie jako nejmladší jezdec, který dokázal vyhrát. Hirvonen odvedl solidní práci a kryl kolegovi záda. Trojka týmu Al-Qassimi dojel celkově na 26.místě, což není zrovna výsledek z říše snů. Ovšem musíme vzít v potaz to, že na Arabském poloostrově bychom sníh těžko našli, tak to byl spíš trénink a cenné zkušenosti do budoucna.
Stobart Ford Před zahájením závodu jsme tým pasovali do pozice černého koně. Toto označení výkony jezdců na rozbředlých tratích přesně splňovali. Oba se od začátku rally prali o stupně vítězů. Po odstoupení Henninga Solberga na dobytí vytoužených stupňů vítězů zůstal Galli sám. Ovšem povedlo se a stupně vítězů získal, když doplnil na bedně tovární Fordy. Po svém návratu do soutěže zajížděl dobré časy i Henning. V neděli vyhrál i pár RZ. Nakonec soutěž dojel na 13. místě. Smůlu si snad vybral Wilson, který odstoupil v neděli vinou technické závady z krásně rozehrané partie s Mikkelsenem o pátou pozici.
Subaru Subaru zde opět předvedlo, že jejich Imprezy jsou poměrně rychlé, ale na vítězství to není. Oproti loňsku je to však výrazné zlepšení. Otázkou je zda – li by byla nová Impreza už rychlejší. Petter předvedl opět stabilní solidní výkon a dojel si bez větších problémů pro body za čtvrté místo. Atkinson po výjezdu do sněhu ztratil šance na dobré umístění a skončil daleko za body, ale alespoň nasbíral cenné zkušenosti. Petter neudělal během soutěže jedinou závažnou chybu a jako jeden z mála tak prošel těžkou soutěží bez problémů.
Citroën Po chybě Seba Loeba hned z kraje rally by se mohlo zdát, že tým Citroën bude odjíždět ze severu Evropy s prázdnou. Ale nestalo se tak. Dani Sordo se na svém nejneoblíbenějším povrchu postaral o jedno z milých překvapení rally a dojel si pro body za šesté místo. Pro Citroën získal bodů pět. Když odečteme 5 minut penalizace, které Dani dostal už před startem soutěže, tak se dostaneme čistě teoreticky k výsledku, že by dvojka Citroënu bojovala s Gallim o třetí pozici. To je vskutku skvělý výkon. Sordo dokázal také několik RZ vyhrát.
Suzuki U Suzuki měli před touto rally poměrně velká očekávání. Otázkou je, na kolik byli s výsledkem spokojeni. V hodnocení týmů mají už 5 bodů. Toni dojel po solidní jízdě doprovázené menší smůlou v podobě “pomoci“ diváků sedmý a získal tak body pro tým i sebe. P.G. měl smůlu, když ho zradil motor. Je to tak ve druhém závodu sezóny již druhá podstatná závada na voze SX4. Uvidíme jak se s tím hoši od Suzuki popasují. Ale SX4 je pořád dost nový vůz, který pokud jede, tak je rychlý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.