Nezvykle brzký termín 18. – 19. dubna připadl v letošním motoristickém kalendáři 17. ročníku Böttcher rally, která se v okolí Vyškova uskuteční jako úvodní díl Mistrovství České republiky ve sprintrally a Poháru České republiky v rally.
Oblíbená soutěž letos doplatila na podivné změny v kalendáři českého šampionátu a byla odsunuta ze svého obvyklého zářijového termínu. Kromě řady organizačních komplikací, které toto rozhodnutí vyškovským pořadatelům způsobilo, se tím Böttcher rally dostala do nelichotivého sevření řady významných podniků u nás i v zahraničí.
Přeložení soutěže ze září na duben připravilo pořadatelům z Hanáckého rally klubu nejednu nepříjemnost. Jednak se jim podstatně zkrátila doba na přípravu nového ročníku, navíc byli po čtrnácti letech nepochopitelně vyškrtnuti z kalendáře Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Ani jedna z těchto změn přitom dosud nebyla pořadatelům logicky vysvětlena, neboť loňské hodnocení jak ze strany sportovních komisařů, tak ze strany soutěžních posádek žádné zásadní výtky na adresu pořadatelů neobsahovalo. „Naším údělem je zřejmě být navždy „ohroženým podnikem“, aniž by nám někdo ukázal výsledky nějakého seriózně provedeného hodnocení jednotlivých podniků. Přeložením soutěže se nám čas na přípravy zkrátil na necelé čtyři měsíce. Je vůbec možné, že by v rally komisi nevěděli, kolik času zabere nachystat stoprocentně rally?“ – řekl tajemník soutěže Jan Olejníček. „Je to deprimující. Ale tento pocit není vyvolán nějakými osobními dojmy, to jsou neoddiskutovatelná fakta. Podívejme se třeba na „náhodnou“ kumulaci podniků kolem záhadně určeného termínu pro Böttcher rally: Valaška, po týdnu „slovenský“ Eger, po týdnu Šumava s Vltavou, po týdnu Vyškov… Nebo další podnik, který náš rally klub organizuje - rally Tišnov - týden po Hustopečích, týden před Krkonoši… Obě soutěže samozřejmě bez historiků, kterým jsme se vždy snažili vytvořit co nejlepší podmínky. Je to náhoda a nebo záměr?“ – dodal tajemník.
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem letos pořadatelé neplánují žádnou zásadní obměnu tratě. V souladu s regulemi sprintového seriálu bude Böttcher rally jednodenní soutěží, přičemž celková délka rychlostních zkoušek se vyšplhá těsně pod horní hranici 90 km. Organizátoři byli pro letošek bohužel nuceni vyškrtnout z programu oblíbenou Račickou „erzetu“, která patřila do itineráře vyškovské soutěže posledních osm let. „O kvalitách této rychlostní zkoušky samozřejmě není pochyb, ale ne úplně stejný názor mají kvůli dopravním omezením někteří lidé v Pístovicích. Kromě toho tudy projíždí na dnešní dobu až neskutečně mnoho autobusových spojů IDS, které je problém odklonit, i když jedou skoro prázdné,“ vysvětluje důvod nezařazení jedné z nejoblíbenějších zkoušek soutěže Jan Olejníček. Na konkrétní informace o podobě trati je ale přeci jen ještě brzy. Zatím můžeme prozradit, že je v plánu osm rychlostních zkoušek na třech úsecích, z nichž se tři testy pojedou ve třech průjezdech a ten nejdelší celkem dvakrát.
Všechny informace o XVII. ročníku Böttcher rally Vyškov včetně shrnutí nedávné historie tohoto závodu mohou zájemci zhlédnout na oficiálních stránkách vyškovského rally klubu – www.rallyvyskov.cz. V nejbližší době budou na tomto webu ke stažení i zvláštní ustanovení, která nyní ještě čekají na schválení automobilovou federací.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?