Souboj dvou mladých jezdců je ozdobou 3 etapy. Jedná se o Matthew Wilsona na Fordu 07, který snaží uhájit pátou pozici před útočícím Andreasem Mikkelsenem. Ten jede také na Fordu, ovšem straší specifikace 06.
Souboj Brita (Wilson) s Norem (Mikkelsen) se díky odpadnutí mnoha favoritů v průběhu dvou etap posunul do míst, kde by je nikdo před startem Švédské soutěže nečekal. Pro oba to je bezesporu výborný výsledek. Narozdíl od mnohem zkušenějších kolegu nepodlehli nástrahám rozmočeného sněhu a teď si užívají svoje chvíle slávy. Za Matthewem stojí jeho otec a šéf továrního týmu Ford Malcom Wilson a za Andreasem stojí jeho “učitel“ Marcus Grönholm. Mikkelsen má se sněhem více zkušeností (pravidelně se účastní Norského šampionátu). Ovšem letošní počasí udělalo ze severské sněžné soutěže spíše šotolinovou. Proto se rozdíly mezi oběma jezdci smazaly.
Po včerejší druhé etapě činil rozestup mladíků pouhých 10s. Oba šli tedy spát s vědomím, že dnes to bude vzrušující bitva o body do světového šampionátu. Na první ranní RZ měl navrch Wilson, když získal k dobru dalších 4s. I na RZ16 byl rychlejší Brit, ale už pouze o jednu vteřinu. Následující RZ vyšla lépe Mikkelsenovi, a tak jejich rozdíl v polední pauze činí 7,9s. Dnes byly odjety zatím 3RZ, když čtvrtá byla zrušena. Oba soutěžáci udělali po jedné drobné chybě a tak se máme dnes odpoledne na co těšit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?