POŘADÍ PO RZ 17: Dnes ráno vstoupili jezdci do závěrečné etapy letošní Švédské rally. Během prvních tří zkoušek se na pořadí nic neměnilo. Každý z jezdců si už jen hlídá své pozice.
Dva ze tří testů vyhrál Henning Solberg, třetí zkoušku vyhrál Latvala. Henning si tak polepšil během dnešního dne z osmnáctého na šestnácté místo celkově. Za tuto jeho nelichotivou pozici může včerejší výlet mimo trať. Jiné změny v pořadí se dnes nekonaly. Ve zbývajících erzetách se dá očekávat jen útok mladého Mikkelsena na pátého Wilson. Jejich rozestup činí pouze 7,9 vteřiny. Další souboj se zcela určitě odehraje o třetí pozici mezi jezdci produkčního šampionátu (PWRC). Třetí místo po RZ17 patří našemu Martinu Prokopovi. Jen 1,4 vteřiny za ním je však Patrik Sandella s Peugeotem 207 S2000. Uvidíme jestli Martin zabojuje o „bednu“, nebo se spokojí se čtvrtým místem. Na čele závodu se nic během dneška neměnilo. Stále vede Latvala o 55 vteřin před Hirvonenem. Pokud Latvalu nepotká nějaká nehorázná smůla, nebo se nedopustí chyby, nic už ho zřejmě nepřipraví o jeho premiérové vítězství v závodě mistrovství světa. Odpoledne na jezdce čekají poslední dvě zkoušky. Původně byly v itineráři tři, ale pořadatelé opět zrušili druhý průjezd testem Ullen. Na trati je totiž opět mnoho bláta a kamení a pro jezdce i diváky by byl druhý průjezd značně nebezpečný. Vítěz Švédské rally by měl být znám okolo čtrnácté hodiny. Výsledky dnešní etapy i celé rally najdete na našem serveru ještě dnes.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.