Druhá etapa sněhových radovánek ve Švédsku nabídla fanouškům jeden zajímavý moment vedle druhého. I když slovo "sněhových" by se hodilo dát spíše do uvozovek.
Sníh se nachází v hojné míře v okolí trati, ale přímo na cestách už je ho poměrně málo. Občas to skutečně vypadá spíše jako šotolinová rally.
Hned na první RZ dne se o "zábavu" postaral Khalid Al-Qassimi, který (zřejmě po pozdě přečtené zatáčce) nedobrzdil a ustlal svému Focusu WRC ve sněhu. Vůz byl prakticky nepoškozený, ale trvalo několik minut, než se ho divákům podařilo vytlačit zpět na trať. Od té chvíle se začal Al-Qassimi potýkat s problémy a přehříval se mu motor. Nechybělo mnoho a také by srazil u trati stojící kameru. Celý den se pak už jen propadal. Jako "blesk z čistého nebe" pak dokázal na RZ 14 udělat rekord v nejdelším skoku a ukončil den na 33. pozici.
Do problémů se dostal i Henning Solberg, který nejprve píchl kolo a posunul se tak na čtvrté místo za Giggi Galliho. Pak za to "začal tahat" a v jedné zatáčce na RZ 11 to přehnal. Auto se ve smyku přetočilo více než si Henning představoval a bokem narazilo do kamenné zídky. Tím pro norského sympaťáka závodění skončilo.
Sebastien Loeb jel s obrovskou ztrátou spíše pro formu a možná také kvůli bodům do poháru konstruktérů. V RZ 9 zajel nejrychlejší čas a možná by i nadále jezdil velmi rychle. Kvůli potížím ale nakonec v RZ 11 odstoupil ze soutěže.
Daniel Sordo s Citroenem C4 WRC naskočil do soutěže "jakoby nic" a nehleděl na pětiminutovou penalizaci. Zajížděl jeden pěkný čas za druhým a v RZ 11 (také kvůli problémům ostatních) se dostal až na bodovanou osmou pozici.
Za zajímavý lze také považovat výkon "juniora" Andease Mikkelsena, který dokázal v RZ 9 zajet 3. nejrychlejší čas ze všech. V celkovém pořadí mu patří pěkná šestá příčka. Dobře zatím jede také Matthew Wilson. Vypadá to, že seznámení s novým spolujezdcem proběhlo hladce.
Časové rozdíly mezi nejrychlejšími se v průběhu dne nijak výrazně neměnily, spíše se rovnoměrně zvětšovaly. Po druhém dni tak vede Jarri-Matti Latvala následovaný svým týmovým kolegou Mikko Hirvonenem. Dle zkušeností z minulých let i podle vlastních slov Hirvonena to vypadá, že nebude muset Jarri-Matti "pustit" svoje vítězství kvůli týmové strategii. I když to může vypadat, že jedou oba v klidu a bez potíží, není to tak úplně pravda. Latvalova cesta za vítězstvím mohla dnes skončit na RZ 13, kde se jeho Focus rozklouzal a tak tak ho udržel na silnici.
Nejrychlejší Subaru ve Švédsku řídí Petter Solberg, který má nyní před sebou i za sebou dostatečné odstupy od ostatních, takže může jet na jistotu pro další mistrovské body. Uvidíme, zda se zítra s takovou jistotou spokojí.
RZ 10 byla velmi vyrovnaná a 7 nejlepších se vešlo do rozpětí 11 sekund. RZ 12 byla zrušena a poslední dvě RZ dneška se dojely bez větších dramat.
Pro tým Suzuki je soutěž zatím rozjetá poměrně dobře, i když pokračuje pouze vůz Toniho Gardemeistera. V průběžném pořadí mu zatím patří bodovaná osmá pozice.
V mistrovství produkčních vozů (PCWRC) zatím dominuje Juho Hänninen. Na třetím místě v této kategorii pak jede Martin Prokop. Na Hänninena ztrácí něco přes dvě minuty. Bude se ale zřejmě muset poprat o pódium s Patrikem Sandellem, který jede jen několik sekund za ním.
Ve Švédsku máme ještě jedno "želízko" a to Josefa Semeráda. Ten se po havárii na RZ 1 dostal na úplný chvost výsledkové listiny. Od té doby ale zajíždí poměrně rychlé časy a škrábe se nahoru. Momentálně mu patří 44. místo.
Zítřek slibuje zajímavé boje na konci bodované osmičky i v kategorii PCWRC. První zítřejší RZ startuje po osmé hodině ranní. Výsledky po 2.etapě najdete zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.