ŠVÉDSKÁ RALLY - JEZDCI PO 1. ETAPĚ: Téměř všichni jezdci si stěžují na velmi náročné podmínky, které je dnes provázely, především po celé odpoledne.
Jari-Matti Latvala - BP Ford Abu Dhabi WRT Cítím se opravdu skvěle. Věděl jsem, že mám dobrou výchozí pozici na trati, takže jsem se toho snažil využít. Minulý rok jsem zde zajel pár dobrých časů, ale s dneškem se to nedá srovnávat, je to jeden z nejlepších dnů v mé kariéře. Je to pro mě velké překvapení být ve vedení celého startovního pole. Naučil jsem se, jak jet v těchto složitých podmínkách, i když ráno jsem měl pár momentů, kdy jsem měl na mále, nicméně odpoledne už to bylo ok. Podmínky zde nejsou jednoduché, o to těžší musí být pro ty, co jedou jako první.
Mikko Hirvonen - BP Ford Abu Dhabi WRT Jari-Matti jede opravdu hodně, hodně rychle, a ani se nedivím, že vede. Jsem rád, že ztráta mezi námi není až tak velká. Samozřejmě, rád bych zde vyhrál, ale nechci riskovat nebo udělat nějakou hloupou chybu, jen abych stáhl pár sekund. Nemůžu říct, že jsem si po celý den užíval bezproblémovou jízdu. Ráno byl na trati sníh, odpoledne jsem zase musel začínat zkoušky jako první. Podmínky zde často klamou, hlavně rozbředlý sníh, voda a štěrk na trati. Pořád jsem měl na čelním skle bláto, a to je obzvláště zde, kde se má jet typická zimní soutěž, opravdu divné! Musím opět pochválit pneumatiky, které jsou opravdu perfektní. Jsem rád, že je tento den za námi, těším se na zítra, to už by mohly být podmínky pro všechny jezdce vpředu stejné.
Henning Solberg - Stobart VK M-Sport Ford WRT Dneska to byl pro nás velmi úspěšný den a se třetím místem jsem maximálně spokojen. Na druhou příčku moc neztrácíme, takže zítra zkusíme zabojovat. Dnes jsem na to trochu šlápl, místy možná až moc, proto jsme zase něco málo ztratili. V šesté RZ se nám povedl opravdu skvělý skok, uvnitř auta to byl neskutečný pocit.
Petter Solberg - Subaru WRT Celý den jsme si drželi tempo, jeli jsme co nejrychleji, jak se v těchto podmínkách dalo jet. Ráno to vypadalo dobře, trať byla zledovatělá a pokrytá sněhem, ale odpoledne už se tvořily vyjeté koleje, kde bylo hodně vody a štěrku. Když byste se vydali na sever, tak hodinu cesty odsud leží metr a půl sněhu, ale tady ho moc není. Zítra by se mělo ještě oteplit, takže jsme zvědaví, jak to bude zítra vypadat na trati. Pojedeme na plno a uvidíme, jak se vše vyvine.
Mads Ostberg - Adapta Subaru Impreza WRC Jsme šťastní, že jsme dokončili dnešní den na šesté příčce. Ráno nás potkaly menší problémy, přesto jsme zajeli dobré časy. Zítra uvidíme, jestli jsme schopni se dotáhnout na Pettera.
Matthew Wilson - Stobart VK M-Sport Ford WRT Sedmá pozice po prvním soutěžním dni, to je pro nás úspěch. Podařilo se nám dobře odstartovat, což mi dodalo více sebevědomí do zbytku dne. Auto funguje dobře a nezaznamenali jsme žádné problémy, takže jsme si mohli bezpečně hlídat naše tempo. Jsem spokojen, že se držíme na bodech.
Toni Gardemeister - Suzuki WRT Podmínky, které dnes na trati panovaly, nebyly vůbec jednoduché, ale s každým kilometrem navíc jsme získávali více a více jistoty. Po tom co jsme malinko změnili nastavení, auto se cítilo hned lépe, bohužel nás pak potkaly problémy s hydraulikou. Musím tedy konstatovat, že s osmou příčku jsem opravdu spokojen, navíc nás ještě čekají dva dny a určitě máme dobrou pozici na to, abychom se mohli posouvat jen dopředu.
Khalid Al Qassimi - BP Ford Abu Dhabi WRT Dnešek byl opravdu nepředvídatelný. Potkalo nás pár problémů, naštěstí však nic vážného. Není na mě vyvíjen žádný tlak, jelikož jsem zde, abych se učil. Cítil jsem, že každá zatáčka mi toho hodně dává, což se pak projevilo i na samotném pocitu z řízení. Jsem rád, že zde můžu být a těším se na zbytek soutěže.
Daniel Sordo - Citroen Total WRT Předpokládal jsem, že nebude zrovna jednoduché smazat pětiminutovou ztrátu, kterou jsme obdrželi před startem. Proto jsem zvolil tempo, které mi ukáže, kde jsou na tomto povrchu hranice. Začal jsem si více věřit, takže pak bylo mnohem jednodušší začít více tlačit na pilu. Na zítřek jsme pořádně povzbuzeni.
Chris Atkinson - Subaru WRT Podmínky, které zde panují, jsou opravdu velmi náročné. Necítil jsem se v nich zrovna nejlépe, kombinace sněhu a štěrku není zrovna ideální. Chtěli jsme provést nějaké změny na autě, ale není tu moc času, sotva jsme stačili vyměnit pneumatiky. Cesty jsou velmi úzké, nemůžeme tolik používat závěje. Náš cíl je teď získat nějaké body do poháru konstruktérů. Přes noc uděláme nějaké změny a zítra začneme od začátku.
Per-Gunnar Andersson - Suzuki WRT – odstoupil v RZ4 – porucha motoru Není to zrovna to, co jsem očekával při své domácí rally, ale musíte počítat s tím, že když máte nové auto, můžou nastat problémy. Je to teprve moje druhá účast s tímto vozem a jsem spokojen s tím, jak jsme dokázali držet krok i na tomto nevyzpytatelném povrchu. Nyní musíme zjistit, co se stalo, aby se něco podobného už neopakovalo, to vše patří k procesu seznamování se s novým autem.
Sebastien Loeb - Citroen Total WRT – v sobotu nastoupí v rámci systému superrally V jedné levotočivé zatáčce jsem přední části našeho auta narazil do závěje, což nás poslalo přes střechu. Sice jsem se snažil udržet auto na trati, ale moc se dělat nedalo. Zkoušku jsme dojeli, ale problémy se spojkou nám nedovolily pokračovat. Byla to chyba, která padá jednoznačně na můj vrub. Naši mechanici ale dali auto do pořádku a zítra budeme pokračovat v soutěži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.