ŠVÉDSKÁ RALLY: Po odstoupení z páteční etapy po incidentu na RZ4, se Sebastien Loeb vrátí zítra ráno do Švédské rally. Tým se společně s jezdcem rozhodl využít systému Superally.
Po příjezdu do Karlstadtu se jednička francouzské stáje vyjádřila podrobněji k incidentu, který ho stál dobrý výsledek ve Švédsku
„Stalo se to v zatáčce, která se jela na čtvrtý rychlostní stupeň. Dotkli jsme se přední části vozu sněhové bariéry. Protože je sníh mokrý a tím pádem těžký, tak nás to odhodilo bokem ven z cesty. Vozem jsme bohužel trefili skálu. Odnesl to chladič, brzdy, převodovka a spodní kryt olejové vany byl celý pryč. Nejhorší byla spojka. Diváci nám pomohli se vrátit na trať a pokračovat v soutěži.“
Loebova situace byla o to horší, že nejbližší možná příležitost k opravě vozu byla ve vzdáleném servisu. V tomto servisu jsou omezené časové možnosti i počet náhradních dílů.
„Bylo to nešťastné a nebylo to rozhodně o žádném odpočinku v servisu pro mechaniky. Bylo to složité, protože jsme neměli náhradní díly. Mohli jsme si dovolit použít jen ty, co byly ve voze. Kdybychom jeli do normálního servisu, bylo by to bez problému. Nemohli jsme pokračovat. Museli bychom servis opustit bez opraveného chladiče a spojky. Neměli bychom spojku na startu následující zkoušky, měli jsme poloviční výkon motoru a neměli jsme spodní krytí olejové vany. Zavolal jsem týmu po tomto servisu a dohodli jsme se na mém odstoupení.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?