ŠVÉDSKÁ RALLY: Po odstoupení z páteční etapy po incidentu na RZ4, se Sebastien Loeb vrátí zítra ráno do Švédské rally. Tým se společně s jezdcem rozhodl využít systému Superally.
Po příjezdu do Karlstadtu se jednička francouzské stáje vyjádřila podrobněji k incidentu, který ho stál dobrý výsledek ve Švédsku
„Stalo se to v zatáčce, která se jela na čtvrtý rychlostní stupeň. Dotkli jsme se přední části vozu sněhové bariéry. Protože je sníh mokrý a tím pádem těžký, tak nás to odhodilo bokem ven z cesty. Vozem jsme bohužel trefili skálu. Odnesl to chladič, brzdy, převodovka a spodní kryt olejové vany byl celý pryč. Nejhorší byla spojka. Diváci nám pomohli se vrátit na trať a pokračovat v soutěži.“
Loebova situace byla o to horší, že nejbližší možná příležitost k opravě vozu byla ve vzdáleném servisu. V tomto servisu jsou omezené časové možnosti i počet náhradních dílů.
„Bylo to nešťastné a nebylo to rozhodně o žádném odpočinku v servisu pro mechaniky. Bylo to složité, protože jsme neměli náhradní díly. Mohli jsme si dovolit použít jen ty, co byly ve voze. Kdybychom jeli do normálního servisu, bylo by to bez problému. Nemohli jsme pokračovat. Museli bychom servis opustit bez opraveného chladiče a spojky. Neměli bychom spojku na startu následující zkoušky, měli jsme poloviční výkon motoru a neměli jsme spodní krytí olejové vany. Zavolal jsem týmu po tomto servisu a dohodli jsme se na mém odstoupení.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.