ŠVÉDSKÁ RALLY - TÝMY PO PRVNÍ ETAPĚ: Tovární tým Citroen asi na letošní Švédsko nebude vzpomínat v dobrém. Seb Loeb, vedoucí jezdec seriálu, se dopustil chyby s velkými následky. Sordo se pere s penalizací. Naprosto opačná situace panuje u posádek Fordů.
Citroen
Citroen na tuto soutěž asi nebude vzpomínat v dobrém. Jeho dvojka Dani Sordo dostal penalizaci pěti minut už před startem samotné soutěže kvůli výměně motoru. Ač pravidelně zajížděl časy v první desítce a na sedmém zkoušce se dokonce blýskl třetím časem, je stále v hlouby pole. Po první etapě mu patří 18. příčka. O něco lépe začala jednička, Seb Loeb. Ještě po třetí RZ mu patřila třetí příčka, avšak nehoda v následném testu a krátký servis ho donutili první etapu vzdát. Jestli ho uvidíme zítra v rámci pravidla superrally je otázka.
Ford
Naprosto opačná situace panuje v týmu Ford. O překvapení se postaral mladý Latvala. Po vynikajícím výkonu a bezchybné jízdě mu patří vedoucí pozice. Velmi dobrý výkon podal také Hirvonen, který se na rozbředlém sněhu stále drží na pomyslných stupních vítězů. Skutečně pěkně jede i trojka týmu, Al-Qassimi. Ten sice zajížděl časy v polovině druhé desítky, ale v konečném zúčtování první etapy mu patří poměrně slušná 12. pozice.
Subaru
Jednička týmu Subaru, Petter Solberg, začala skutečně zostra, vítězstvím v první rychlostce. Několika sedmými, šestými a pátými časy však přenocuje až na páté příčce. Poněkud nevyrovnané časy však zajíždí druhý jezdec týmu, Chris Atkinson. Hodiny, vyjetí mimo trať a zapadnutí do hlubokého sněhu v 3. RZ pro něj znamenalo velkou časovou ztrátu a až jedenašedesátý čas. Postupně se začal nesměle prokousávat pořadím výše, ale nakonec nedosáhl výše než na celkovou 46. příčkou.
Suzuki
Suzuki jako by již zapomnělo na dvě loňské, značně neúspěšné premiéry a letos si počíná poměrně slušně na to, že vůz stále ještě není zcela „vypiplán“. Gardemeister jel dnes značně vyrovnaně a pohyboval se okolo hranice první a druhé desítky. V součastné době mu patří pěkné, poslední bodované místo. Andersson si našlápl na dobrý výkon. Ze začátku se pohyboval na šesté a posléze osmé pozici. Všechny naděje však ukončily problémy s motorem a ty také mladému domácímu jezdy vystavily v páté rychlostce stop.
Stobart
Posádky Fordů ze stáje Stobart se v prvním dny sněhové rally skutečně vytáhly. Nejlépe je na tom zatím Henning Solberg, který se z páté pozice prokousal až na konečnou druhou pozici. Neméně rychlý byl také Ital Galli, kterému však ani první pozice na závěrečné superspeciálce nepomohla výše než na čtvrté místo. I přes problémy s interkomem se hrdě pral syn šéfa továrního Fordu, Matthew Wilson. Pohyboval se sice stále na chvostu „top ten“, avšak závěrečná sedmá, tedy druhá poslední bodovaná pozice, není špatná.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?