ŠVÉDSKÁ RALLY - OHLÉDNUTÍ PO 1. ETAPĚ: Po včerejší speciálce na závodišti v Karlstadtu se dnes naplno rozezvučely motory závodních vozů na Švédské rally. První den provázelo několik odstoupení jezdců světové špičky. Po havárii musel odstoupit i Sebastien Loeb. V čele závodu je Jarri-Matti Latvala.
Na posádky a jejich vozy čekalo dnes celkem sedm rychlostních zkoušek. Ty však odděloval pouze patnáctiminutový servis. Možná i na to doplatil úřadující Mistr světa Seb Loeb. Ten na RZ4 vylétl z tratě. Šel přes střechu a následkem havárie poškodil motor. V krátkém servisu se nepodařilo závadu opravit a tak byl Citroen nucen svou jedničku ze závodu stáhnout. Zatím není jasné, jestli Loeb zítra do soutěže nastoupí s využitím pravidla super rally. Loebův parťák Sordo už před startem soutěže „vyfasoval“ od FIA pětiminutovou penalizaci za výměnu motoru mezi Rally Monte Carlo a Švédskou rally. To znamená že oba jezdci Citroenu se v současnosti ztrácí někde v hlouby startovního pole. Zatím hodně nepovedená soutěže pro tým i jezdce. Naopak u obou týmů Ford může být důvod alespoň k malým oslavám. Po dnešním dni vede celou soutěž Latvala. Téměř minutu za ním je Henning Solberg z béčka Fordu, týmu Stobart. Na třetí příčku se kvůli desetivteřinové penalizaci propadl po poslední zkoušce Mikko Hirvonen. Ten slibuje na zítřek útok na Latvalu. Po penalizaci se však nejdříve bude muset vypořádat ještě s H. Solbergem. Čtvrtou příčku pro sebe po dnešku vybojoval Gigi Galli. Jeho ztráta na vedoucího Latvalu činí minutu a dvě vteřiny. Znamená to, že týmy BP Ford a Stobart Ford si po dnešku mezi sebe rozdělily první čtyři příčky. Navíc kromě Latvali nejsou mezi ostatními třemi nijak výrazné časové rozestupy. Bojovat o body se ještě určitě bude i tady. Malcolm Wilson se však musí zatím dmout pýchou při pohledu do výsledkové listiny po první dnešní etapě. Pátým mužem v pořadí je Petter Solberg se Subaru. Na něho se zezadu tlačí nejrychlejší soukromník v poli. Tím je domácí Mads Ostberg. I ten jede se Subaru Impreza WRC. Zatím velmi lichotivá je sedmá příčka pro „stále se učícího“ Matthewa Wilson. „Věčný student“ ve Švédsku dokazuje, že se pomalu ale jistě učí ovládat speciál WRC a i z něho se již stává závodník tělem i duší. Osmá pozice patří zatím Tonimu Gardemeistrovi. Ten se však stejně jako v Monte Carlu potýká s problémy stále ještě nového speciálu Suzuki SX4 WRC. Během dne Toniho zlobil diferenciál, řazení a zřejmě i některé další součástky na jeho voze. I přesto se vůz zatím jeví v rychlosti celkem solidně. Tolik nejrychlejší osmička. Během dne se však někteří jezdci potýkali s problémy, nebo s drobnými haváriemi. Ve třetí zkoušce šel mimo trať Atkinson se Subaru. Vůz sice nebyl poškozen, jeho návrat na trať však trval propastných patnáct minut. V soutěži sice pokračuje a ztrátu dohání, ale přesto je až třiatřicátý. Problémy měl i domácí P.G. Anderson s druhým Suzuki SX4 WRC. Tomu však na RZ4 vypověděl službu motor. P.G. tak nenaváže na svoje osmé místo z Monte. Škoda. Mladý Švéd je rozhodně velký talent do budoucna. Mezi jezdci PWRC si nevede špatně Martin Prokop. Po dnešním dnu mu patří v této kategorii šesté místo se ztrátou minuty a půl na vedoucího Sandella. Ten jede jako jediný ve špičce PWRC s vozem specifikace S2000 a dokazuje že i na sněhu toto auto funguje dobře a má rychlost. Celkem solidně jede i Pepa Semerád. Po RZ7 jim patřila celková 52 pozice. Pepa se však přijel především sklouznout po sněhových testech. To je však zatím spíš jen sen všech jezdců. Ve Švédsku totiž zatím panují spíše „anglické“ podmínky. Jede se na směsi bláta a sněhu. Některé rychlostky jsou pokryté sněhem, ale obecně je v okolí Hagfors velmi málo sněhu. Zítřejší vložky by však již měly být více pokryté sněhem, než ty dnešní. Celkové výsledky po 1.etapě zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.