ŠVÉDSKÁ RALLY: Ve Švédsku to zatím vypadá, jako kdyby se nebojovalo o čas, ale o to, kdo se na trati udrží. Během dopoledních zkoušek bylo dost problémů.
Francouz ve službách Citroënu měl velké problémy na RZ4. Po vlastní jezdecké chybě vylétl z trati a zůstali asi 3 minuty ve sněhu, než se jim podařilo se odtud vyhrabat. Má docela poškozený vůz, chybí mu zadní přítlak a záď je vůbec dost poškozená. Podle Loebevých slov i motor ztratil výkon. Jezdci jsou teď v servisu a na Francouzově voze se usilovně pracuje a mechanici se snaží dát vše do pořádku.
P.G. Andersson zastavil na trati RZ4, což potvrdil i jeho týmový kolega Gardemeister. S vozem P.G. nebyl spokojen už v cíly RZ3. Ovšem u Suzuki SX4 se pravděpodobně jedná o technické potíže, nikoliv o poškození po jezdecké chybě jako je tomu v případě Loeba.
Chris Atkinson po slibném začátku, kdy se mu podařilo vyhrát shakedown, na svoje umístění už asi nenaváže. Na RZ3 se totiž dostal do bariéry. Jeho Subaru je v pořádku, ale jezdec nabral velkou ztrátu. Podobně je na tom i Urmo Aava, který přejel jednu z četných odboček, zůstal zaklíněn ve sněhu a něž se mu podařilo vůz dostat zpět na závodní trať, tak ztratil asi kolem 7 minut.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?