Jaká je situace v továrních týmech před nadcházející rally? Jak se týmy připravili na Švédsko? Kdo si jak věří?
Citroën Tovární tým Citroënu přijel do Švédska se smíšenými pocity. Vedou sice průběžnou tabulku po vítězství Loeba v Monte Carlu, na druhou stranu se mezi těmito rally rozhodlo, bohužel pro Sorda, že jeho motor, se kterým měl problémy na Monte, bude muset být vyměněn. Což pro Sorda znamená penalizaci 5 minut hned na startu. Do Švédska dorazil premiérově i třetí jezdec Citroënu Urmo Aava, startující pod hlavičkou Citroën Sport Estonia, ale v podstatě se jedná o třetí tovární Citroën. Ten do svého startu vkládá velké naděje, protože místní tratě nejsou až tak odlišné od jeho domácích (estonských). Citroën by si ze Švédska chtěl dovézt co nejvíce bodů. Otázkou zůstává jak se to povede. Dani je takřka bez šance, Seb na sněhu nikdy na vítězství úplně neměl a velkým překvapením bude Urmo.
Subaru Tovární tým Subaru byl velice mile překvapen po úspěchu na Monte, který čekal opravdu jen málokdo. Ukázalo se, že tým odvedl přes zimu dobrou práci. Na tento úspěch by chtěli u Subaru navázat i zde ve Švédsku. Svědčí o tom i prohlášení týmu i jezdců před soutěží. Mezi těmito podniky se také vyrojily spekulace, že testy nové Imprezy byly ukončeny s vynikajícím výsledkem v oblasti spolehlivosti a teď se tým může zaměřit už jen na rychlost vozu, která také není špatná. Petter prohlásil, že od samého startu pojede naplno. Pro tohoto Nora by to mola být solidní šance na dobrý výsledek, protože mezi tratěmi v Norsku a Švédsku není moc velký rozdíl a bude zde mít hodně fanoušků.
Ford Tým Ford nemůže být s výsledkem z Monte zcela spokojen. Možnost k nápravě bude mít už od zítřka na tratích kolem Karlstadtu. I přes prohlášení šéfa týmu Wilsona, že si nemohli přát více, není situace Fordu optimální. Zde, na tratích pokrytým sněhem (není ho zde mnoho), se od tovární sestavy očekává více bodů do tovární pokladnice. Výsledky shakedownu sice nejsou nejlepší, ale nesmíme zapomínat, že Mikko Hirvonen vloni dokázal na sněhu vyhrát. Jeho týmový kolega Latvala si určitě bude potřebovat napravit reputaci, když na Monte byl prakticky už po čtvrtku bez šancí. Šance obou Finů zvyšuje i fakt, že není mnoho sněhu, a tak by se tratě snadno mohly proměnit v šotolinové. I zde bude třetím jezdcem Khalid al Qassimi.
Stobart Ford Šance týmu se dá těžko posuzovat. Henning Solberg bude mít se svým bratrem hodně početnou podporu diváku a vloni na sněhových podnicích podával skvělé výkony. Henning může být černým koněm soutěže. Znalost zdejších tratí má výtečnou. Galli má sníh rozhodně radši než asfalt. Výsledky ze shakedownu nejsou špatné. Oba jezdci zajeli totožný čas a nacházeli se hned za vedoucím triem Atkinson/Loeb/Solberg P. Rozhodně má toto jezdecké složení na této soutěži velký potenciál. Třetím jezdcem je Mathew Wilson. Ten vloni zdejší soutěž nedokončil a tak má co napravovat.
Suzuki U Suzuki po Monte vládla spokojenost s bodovým ziskem za sedmou příčku v cíly v podání Anderssona. Tým byl s takovým výsledkem spokojen. Smůlu měl Gardemeister, který se na Monte potýkal s vozem hned od startu, ale podle jeho slov by rád zde ve Švédsku zaútočil na bodový příděl. Tým má sestavu severských jezdců, takže by teoreticky zde mohl dosáhnout jednoho z nejlepších výsledků v sezóně. To se ale musíme nechat překvapit. Fakt je, že tým poměrně dost na sněhu testoval, takže y měl být výborně připravený. Pro Anderssona se jedná o domácí závod, a tak se bude chtít předvést v co nejlepším světle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.