Před letošní sezonou Mistrovství světa jsem se v redakci Rallyzone.cz rozhodli požádat o krátké předstartovní komentáře českého jezdce, který má se světovými tratěmi zkušenosti. Volba padla na Pavla Valouška juniora. Valda souhlasil a my Vám teď přinášíme jeho pohled na Švédskou rally.
„Ve Švédsku jsem startoval dvakrát. Poprvé v roce 2002, ale tento start neměl dlouhého trvání, protože se nám auto pokazilo asi 2 km před startem první RZ. Podruhé jsem ve Švédsku startoval v roce 2006 za tovární team Suzuki sport Europe.“
přiblížil Pavel Valoušek svoje zkušenosti se sněhem ve Švédsku. „Švédská rally je bez pochyby jedna z nejkrásnějších, na které jsem kdy startoval. Řekl bych, že rychlostní zkoušky jsou velmi náročné na orientaci, protože vše je bílé. Krajina, stromy, střechy domů a proto často cesta rychlostní zkoušky není ani dobře vidět, jak zapadá do krajiny.“ K samotným švédským rychlostním zkouškám Valda říká:„Myslím si, že o Švédku se může říci, že je to asi nejrychlejší rally na světě. Dle mého názoru je i daleko rychlejší než obávaná finská rally. Ve Švédsku se hodně mění tempo a rytmus. Hodně se střídají široké pasáže s velmi úzkými. Na trati je i pár velmi nevyzpytatelných horizontů. Navíc zkoušky ve Švédsku jsou i dost dlouhé.“ Závěrem řekl Pavel Valoušek větu, se kterou musí každý návštěvník Švédské rally souhlasit: „Každopádně Švédskou rally si velmi užije každý jezdec a všichni diváci.“Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.