Jednička Fordu Mikko Hirvonen připouští, že výhra ve Švédské rally je jednou z podmínek, kterou by měl splnit, pokud chce bojovat o celkový primát v seriálu.
Za výkon, díky kterému vybojoval v Monte druhou příčku za suverénním Loebem, si Hirvonen vysloužil od týmového šéfa Malcolma Wilsona pochvalu. Nyní ho však čeká úplně jiná soutěž. Ve Švédsku doposud startoval pětkrát a nejlepší výsledek si odvezl minulý rok, když svého Focuse WRC dovezl do cíle na třetí příčce. Letos si i přes velká očekávání nemyslí, že je jasným favoritem.
"Každý se mně ptá, zda se považuji za favorita," říká na úvod. "Podle mě je v celém startovním poli mnoho jezdců, kteří mohou pomýšlet na vítězství a i když patřím mezi ně, jasný favorit určitě nejsem."
"Menší tlak tu sice je, ale něco podobného jsem zažil už v Monte, a přesto jsem zajel dobrý výsledek. Přesto, tohle bude první závod, kde opravdu cítím, že bych měl vyhrát, pokud to s titulem myslím vážně."
"Doufám, že nás čekají klasické zimní podmínky. Našim pneumatikám sníh a mráz jen prospějí. Naše auto musí dobře fungovat, jelikož právě spolehlivost bude jedním z nejdůležitějších faktorů. Ve Švédsku nás totiž místo obvyklého dopoledního půl hodinového servisu čeká pouze 15minutová pauza. S tímhle rozhodnutím moc nesouhlasím. Když vás ráno potká menší problém, budete se s ním potýkat po celý zbytek dne. Naštěstí je Focus spolehlivé auto, tak že si z toho až tak velkou hlavu nedělám."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.