Jednička Fordu Mikko Hirvonen připouští, že výhra ve Švédské rally je jednou z podmínek, kterou by měl splnit, pokud chce bojovat o celkový primát v seriálu.
Za výkon, díky kterému vybojoval v Monte druhou příčku za suverénním Loebem, si Hirvonen vysloužil od týmového šéfa Malcolma Wilsona pochvalu. Nyní ho však čeká úplně jiná soutěž. Ve Švédsku doposud startoval pětkrát a nejlepší výsledek si odvezl minulý rok, když svého Focuse WRC dovezl do cíle na třetí příčce. Letos si i přes velká očekávání nemyslí, že je jasným favoritem.
"Každý se mně ptá, zda se považuji za favorita," říká na úvod. "Podle mě je v celém startovním poli mnoho jezdců, kteří mohou pomýšlet na vítězství a i když patřím mezi ně, jasný favorit určitě nejsem."
"Menší tlak tu sice je, ale něco podobného jsem zažil už v Monte, a přesto jsem zajel dobrý výsledek. Přesto, tohle bude první závod, kde opravdu cítím, že bych měl vyhrát, pokud to s titulem myslím vážně."
"Doufám, že nás čekají klasické zimní podmínky. Našim pneumatikám sníh a mráz jen prospějí. Naše auto musí dobře fungovat, jelikož právě spolehlivost bude jedním z nejdůležitějších faktorů. Ve Švédsku nás totiž místo obvyklého dopoledního půl hodinového servisu čeká pouze 15minutová pauza. S tímhle rozhodnutím moc nesouhlasím. Když vás ráno potká menší problém, budete se s ním potýkat po celý zbytek dne. Naštěstí je Focus spolehlivé auto, tak že si z toho až tak velkou hlavu nedělám."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?