Úřadující mistr světa Sébastien Loeb se připravuje na svůj jubilejní 100. start ve světovém šampionátu.
Loeb zahájil letošní sezonu nejlépe, jak mohl. S přehledem vyhrál úvodní podnik Rally Monte Carlo a při další zastávce, kterou bude Švédská rally, si do kolonky startů ve světovém šampionátu připíše rovnou stovku. Ve Švédsku se pokusí zároveň navázat na rok 2004, kdy dokázal tuto soutěž jako první jezdec, který nepochází ze severských zemí, vyhrát.
“Stovka už je sice pěkné číslo, ale pro mě to není až tak důležité. Naším cílem bude jet na vítězství, a to obzvláště zde lehké nebude. Tak či tak, rychlostní zkoušky pojedeme jako první, což není úplně výhodné. Samozřejmě, že by bylo příjemné oslavit náš jubilejní start vítězstvím, ale každý bodový zisk bude velmi důležitý. Očekávám hodně těsné souboje."
“Každý závod na těchto extrémně rychlých a zledovatělých zkouškách je opravdu skvělý zážitek. Taková rally vás hodně naučí. Dlouhé kontrolované smyky, využití závějí během průjezdu v zatáčkách, vše navíc ve vysokých rychlostech. Pokud máte dobře nastavené auto, je to opravdu fantastická soutěž."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.