Úřadující mistr světa Sébastien Loeb se připravuje na svůj jubilejní 100. start ve světovém šampionátu.
Loeb zahájil letošní sezonu nejlépe, jak mohl. S přehledem vyhrál úvodní podnik Rally Monte Carlo a při další zastávce, kterou bude Švédská rally, si do kolonky startů ve světovém šampionátu připíše rovnou stovku. Ve Švédsku se pokusí zároveň navázat na rok 2004, kdy dokázal tuto soutěž jako první jezdec, který nepochází ze severských zemí, vyhrát.
“Stovka už je sice pěkné číslo, ale pro mě to není až tak důležité. Naším cílem bude jet na vítězství, a to obzvláště zde lehké nebude. Tak či tak, rychlostní zkoušky pojedeme jako první, což není úplně výhodné. Samozřejmě, že by bylo příjemné oslavit náš jubilejní start vítězstvím, ale každý bodový zisk bude velmi důležitý. Očekávám hodně těsné souboje."
“Každý závod na těchto extrémně rychlých a zledovatělých zkouškách je opravdu skvělý zážitek. Taková rally vás hodně naučí. Dlouhé kontrolované smyky, využití závějí během průjezdu v zatáčkách, vše navíc ve vysokých rychlostech. Pokud máte dobře nastavené auto, je to opravdu fantastická soutěž."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?