REVIEW TÝMY; Které týmy odjížděly s pocitem dobře odvedené práce? A kde naopak mají nad čím přemýšlet?
Citroën Citroën je po prvním závodu roku na prvním místě mezi týmy a jeho jednička vládne pořadí jezdců. Tým odvedl skvělou práci a oba jezdci jeli do Sordových potíží svoji vlastní třídu. Ani přes frustrující okamžik se však jezdec nevzdal a vybojoval alespoň jeden bod do hodnocení týmů. Citroën přes zimu odvedl výbornou práci a už v dalším závodě by měl nasadit třetí vůz v rukou Estonce Aavy, což bude dalším plusem pro vývoj C4.
Subaru Tým je po rally Monte Carlo zaslouženě na druhém místě. Auta šlapala jako švýcarské hodinky celý víkend a tým nemusel řešit žádné závažnější problémy. Chris Atkinson dojel zaslouženě třetí a Petter Solberg byl pátý. Tým tedy testoval přes zimu úspěšně a změny se na upravené loňské Impreze projevily. Dobrou zprávou je, že Märtin, který na Sardinii testoval novou Imprezu 2008 řekl, že testy byly úspěšné, spolehlivost je výborná a tým se může začít soustředit na výkon nového vozu.
Ford U Fordu mají po Monte smíšené pocity, na jednu stranu mohou být spokojeni s výsledkem Hirvonena, který byl nejrychlejší ze zbytku světa za Citroëny, ale na druhou stranu výsledek Latvaly optimální zdaleka nebyl. Latvala byl první ze světové špičky, který doplatil na zakázání systému Mouse (udržení tlaku v pneumatice i po jejím proražení). Když neměl problémy, pak zajížděl časy v TOP 6. Trojka týmu Khalid Al-Qassimi dokončil rally na 16. příčce, když ho porazili jezdci s vozy slabších kategorií. Na jeho obranu je třeba říci, že v pátek se držel na pěkném desátém místě, ale o to se hloupou chybou těsně před koncem jedné z RZ připravil.
Stobart Jednička týmu Galli zajel průměrný závod. Asfalt není jeho oblíbeným povrchem a když se k tomu přičte, že dlouho nejezdil, tak je to solidní výsledek. Jezdec vystihl svůj start na rally Monte Carlo sám: „Nebojuji se soupeři, ale sám se sebou a zvykám si na vůz.“ Dvojka Duval těsně prohrál krásný a napínavý souboj o místo na stupních vítězů. Hlavně v neděli Francois výrazně zrychlil, když zajel několik nejlepších časů. I na něm byla vidět dlouhá závodnická pauza. Ale přesvědčí čtvrtá pozice vedení Fordu o dalším angažmá? Doufejme, že ano. Henning Solberg potvrdil, že Monte není jeho oblíbená soutěž a že mu příští rok nebude vůbec chybět. Dojel na pro něho solidním místě (desátý). Matthew Wilson zajel standardní výkon, což sám potvrdil. V průběhu soutěže měl mladý Brit problémy si zvyknou na nové pneumatiky Pirelli. Tým má ovšem stejně bodů jako “Ačko“, což je velice solidní vizitka.
Suzuki Ostrá premiéra v šampionátu se odehrála v pozitivním světle. Jezdci dokázali, že vůz je rychlý, ale zatím postrádá větší spolehlivost. I přes problémy v této otázce panuje u Suzuki spokojenost. Bod za osmé místo pro Anderssona a dva body pro Suzuki jsou velice dobrý vstup do nové sezony. Pozitivní je i to, že když Gardemeister odstupoval, byl těsně za body. Ukázalo se, že nový vůz má přednosti v technických pasážích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.