TÝMY PO 4. ETAPĚ: dnešní etapa závodníky zavedla na čtyři normální rychlostní zkoušky a na jednu speciálku. Přitom speciálka nebyla nikde jinde než v proslaveném Monaku. Trať super-speciálky je z větší části po okruhu formule 1. Jezdci dnes také absolvovali 4 RZ na jedněch pneumatikách.
Citroën Loeb vyhrál na Rally Monte Carlo už popáté, čímž zase jednou přepsal historické tabulky. Dani Sordo i dnes pokračoval v soutěži. Loeb dnes jel už opatrně a hlídal vedoucí pozici. jeho dnešní jízda by se dala označit za oslavnou. Zato Sordo měl co dohánět. Na dojel sice na 11. místě, ale získal důležitý bod pro tým Citroën. K tomu mu pomohlo i vítězství na RZ 16.
Ford Mikko Hirvonen jel bez problémů a v poklidu pro druhé místo v cíly. Na konci soutěže prozradil, že zde chtěl vyhrát, ale že na Loeba prostě neměl. Latvala se dnes jenom jednou nevešel mezi TOP 4 jezdce na jednotlivých RZ. Jeho výkon byl velice sympatický a ukázal, že když je vše v pořádku, tak se může měřit s nejlepšími. Al Qassimi si dojel pro 16. místo. Otázka je, zda-li to není málo?
Subaru Atkinson podal vynikající výkon, když si udržel třetí příčku před dotírajícím Duvalem. Je to jeho teprve druhé pódiové umístění, když to první je ze sezóny 2005. Rozdíl v cíly poslední etapy činil pouhých 1,1s a rohodovalo se tudíž až Monaco. Petter se v poklidu dojel pro body za páté místo. Obě modré Imprezy i dnes šlapaly jako hodinky. Piloti si na nic nestěžovali.
Suzuki Andersson získal pro japonský tým Suzuki historicky první body v seriálu WRC. Dnes už jel bez většího rizika, protože případná ztráta bodů by hodně mrzela. Vůz Anderssona byl už jediným vozem této značky v soutěži. Včera večer tým oznámil, že kvůli poruše na motoru stáhne ze soutěže Toniho Gardemeistera.
Stobart Francois Duval, ač včera říkal, že to už na Atkinsona stačit nebude, tvrdě bojoval hned od rána. Zajel celkem čtyři nejrychlejší časy a jednou byl druhý. Těsný boj o stupně vítězů prohrál o pouhých 1,1s. Týmový kolega Galli si v poklidu dojel pro body za šesté místo. Ten se hlavně sžíval s vozem. Na nejlepší pětici opravdu neměl. Dnes jel už v celkem poklidném tempu. Nor Henning Solberg, třetí jezdec Stobartu pro Monte, dojel těsně za body devátý. Je to solidní výsledek na to, že se jelo na jeho neoblíbeném asfaltu. Čtvrtý vůz pilotovaný Wilsonem mladším skončil o příčku za ním na desáté pozici.
Jean-Marie Cuoq, Philippe Janvier Francouz s oranžovým Peugeotem 307 WRC udržel sedmou příčku a v cíli mohl slavit. Zrána odrazil náznak útoku ze strany Anderssona. Tento Francouz potvrdil, že je velká výhoda znát místní podmínky soutěže. Dnes se mu sice ani jednou nepodařilo nakouknout do TOP 10, ale už neměl kam spěchat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?