OHLÉDNUTÍ PO 4. ETAPĚ: Dnešní závěrečný den Rally Monte Carlo 2008 se nesl ve znamení souboje o třetí místo. Až do závěrečné superspeciálky se o něj prali Atkinson a Duval. Pro vítězství v celé soutěži si dojel Sebastien Loeb.
Do dnešní etapy, která obsahovala čtyři klasické zkoušky a diváckou speciálku v centru Monaka již neodstartoval Toni Gardemeister. O jeho problémech jsme vás již informovali. Kromě něj z absolutní špičky dnes nikdo neodstoupil. Každý jezdec si hlídal své pozice a podle toho to vypadalo i ve výsledcích jednotlivých zkoušek. Loeb si dnes suverénně pohlídal vedoucí pozici. Stejně tak i Mikko Hirvonen. Loeb se díky tomu stal absolutním králem Rally Monte Carlo. Jako jediný jezdec v historii, dokázal tuto soutěž vyhrát pětkrát v kariéře. Úctyhodný výkon! Jediná pozice o kterou se dnes sváděl boj byla ta třetí. O průběhu souboje mezi Duvalem a Atkinsonem jsme vás informovali v článku v průběhu dne. Sluší se jen dodat, že tito dva piloti zajeli na posledním testu dne – divácké speciálce – naprosto shodný čas. Atkinson tak po dlouhé bitvě vybojoval pro Subaru cenné umístění na stupních vítězů. Duval dojel čtvrtý. Je to bezesporu dobré umístění, ale mnoho lidí viděl Duvala před startem na bedně. A někteří i na nejvyšším stupínku. Pátou příčku obsadil Petter Solberg. Dotáhl tak úspěšný víkend Subaru WRT až do dokonalosti. V celkovém hodnocení týmů po Monte je Subaru před Fordem. To dlouho k vidění nebylo. Šesté místo pro sebe i tým Stobart uzmul Gigi Galli, následovaný Jean Marie Couqem se soukromým Peugeotem 307 WRC. Konečnou osmou příčku a zároveň premiérové body pro sebe i pro tým Suzuki v MS vybojoval P.G. Andersson. Pro tým určitě velká vzpruha a pro mladého Švéda další nárůst sebevědomí. Uvidíme jak si povede on i Suzuki v dalších podnicích. Tolik třetí etapa. A hlavně umístění nejlepší osmičky po ní. Velký článek s ohlédnutím za celou úvodní soutěží letošního šampionátu bude na našich stránkách zítra. Konečné výsledky Rally Monte Carlo 2008 zde
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?