Po čtyřech dnech, 19 zkouškách a 362 soutěžních kilometrech zvítězil Chris Atkinson v dechberoucí bitvě o třetí místo a zahájil tak sezónu zaslouženě na stupních vítězů. Petter Solberg dosáhl svého nejlepšího výsledku v této soutěži a celkovým pátým místem vybojoval pro Subaru druhé místo mezi týmy.
Tým začal skvěle, když Solberg i Atkinson dosáhli nejrychlejších mezičasů během průjezdu známou rychlostní zkouškou Col de Turini. Podle předpokladu se podél cesty nacházel sníh. Přes noc vzniklé plochy „černého ledu“ zajistily již tradiční náročné podmínky na této zřejmě nejpopulárnější rychlostní zkoušce ve WRC.
“Tento víkend byl pro nás skvělý,”
řekl tovární šéf Ichiro Kudoh. “Bylo to přesně to, co jsme očekávali od týmu. Petter a Chris jeli v této velmi náročné rally skvěle a je to pro nás pozitivní impuls pro zbytek sezóny. Je to důležité nejen pro nás, ale i pro fanoušky Subaru z celého světa.”Chris Atkinson zahájil poslední den s 20 sekundovým náskokem před Francois Duvalem s Fordem. Oba jezdci předvedli nesmírné odhodlání a bojovali o třetí pozici až do úplného konce. Připomínalo to podobnou Chrisovu bitvu z minulého roku.
Po prvním průjezdech ranními rychlostními zkouškami Atkinson stále vedl, ale jeho náskok se ztenčil na pouhé 4 sekundy. V druhém průjezdu Col de Turini se ale vyšvihl a zajel skvělý výsledek. Jeho hlad po pódiovém umístění (kterého dosáhl naposledy v Japonsku 2006) ho donesl do cíle o 32 sekund rychleji než v prvním průjezdu a udržel tak Duvala za sebou.
Duo nastupovalo do poslední superspeciálky na okruhu v Monaku s rozestupem pouze 1,1 sekundy. Atkinson i Duval zajeli naprosto stejný čas (nejrychlejší ze všech) a dokončili první soutěž sezóny s rozdílem pouze 1,1 sekundy po téměř čtyřech hodinách ostré jízdy.
“Skončit třetí je skvělé pro mě i pro tým,”
řekl s nadšením a úlevou Chris Atkinson. “Cítil jsem na sobě obrovský tlak. Museli jsme jet úplně na plno a dělat vše, abychom zůstali vepředu. Duval je velmi rychlý a vždycky jsem věděl, že bojovat s ním nebude nic lehkého. Ztratil jsem nějaký čas v RZ 18, kde jsem dostal hodiny a pak to začalo. Stejné to bylo i minulý rok, když jsem bojoval o umístění v poslední zkoušce, ale tento rok to bylo ještě důležitější, protože jsem bojoval o pódium. Jsem hrozně rád za celý tým – všichni odvedli skvělou práci a zasloužili jsme si to. Je to skvělý úvod sezóny a dnes večer to určitě oslavíme!”Petteru Solbergovi se podařilo soustředěným výkonem dosáhnout svého nejlepšího umístění na Rally Monte Carlo. I když jel velmi rychle, nepotkaly ho žádné vážné problémy a protnul cílovou pásku na pátém místě. Posádka využila vylepšených jízdních vlastností vozu při druhých průjezdech a neustále zajížděla časy do šestého místa, čímž si zajistila celkové páté místo a pomohla Subaru k druhému místu mezi konstruktéry.
“Dnešek byl skvělý pro nás i pro tým, to je jasné,”
řekl spokojený Petter Solberg. “Páté místo je fajn a mé nejlepší umístění na této soutěži. Získali jsme pár bodů, které jsou pro nás důležité a také jsme zajeli několik nejrychlejších mezičasů, což je skvělé. Tento víkend byl náročný se vším tím ledem a kluzkým povrchem, ale je to dobrá rally. U trati bývá hodně fanoušků, hlavně v Monaku při superspeciálce a je tu skvělá atmosféra. Chrisovi přeju třetí místo, které je také skvělé pro celý tým. Sezónu jsme začali dobře. Teď musíme pokračovat v podobném duchu a získat další dobré výsledky.” Foto: swrt.comMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.