OHLÉDNUTÍ PO 3. ETAPĚ: Třetí soutěžní den by se dal označit za "nudný", ale pouze, pokud se podíváme na pořadí jezdců. Sobota v Monte Carlu znamenala pro soutěžní posádky 6 rychlostních zkoušek. Počasí nepřipravilo žádná velká překvapení, ...
takže se soutěž jela na čistém asfaltu s občasným výskytem ledových ploten. Start se nejlépe vydařil Danimu Sordovi s Citroenem, který vyhrál RZ9 těsně následovaný Sebastienem Loebem. Malou senzací bylo páté místo v RZ9 Per-Gunnara Anderssona se Suzuki SX4 WRC. "Spanilá jízda" tohoto Švéda pak pokračovala v podobném tempu a stabilní rychlostí se dopracoval až na průběžnou 8. pozici. Jeho týmový kolega Toni Gardemeister se nenechal zahanbit a také se pohyboval svými časy na konci nejlepší desítky. To mu nakonec pomohlo a do posledního sobotního cíle dojel na 10. místě. Bohužel technika zklamala a po projetí cílem u Toniho speciálu zazlobil motor a musel odstoupit. Většině jezdců se vyhnuly větší technické problémy. Výjimkou byl Dani Sordo, který jako jediný měl ještě šanci dosáhnout na časy Sebastiena Loeba. Ten v Monte Carlu zatím potvrzuje roli jasného favorita. U Daniho Citroenu na RZ11 vypověděl službu motor a pěkné průběžné druhé místo bylo to tam. I z tohoto odstoupení těžili oba jezdci Subaru - Petter Solberg a Chris Atkinson. Oba zajížděli během dne kvalitní časy a prozatím to stačí na 5. respektive 3. místo. Pokud by oba jezdci dokončili v tomto pořadí, dalo by se mluvit o velkém úspěchu týmu Subaru (vzhledem k předchozím neúspěchům). Na Impreze byly před začátkem sezóny 2008 provedeny "drobné" úpravy některých částí (např. diferenciálů) a na rychlosti těchto vozů je to zatím vidět. Se Subaru se celý den "prali" o sekundy jezdci Fordu, konkrétně Mikko Hirvonen (na konci dne na 2. místě) a Francois Duval (průběžně 4.). Mikko ztrácí po dnešku na vedoucího Loeba více než 2 minuty a tak se nedá příliš očekávat útok. Spíše pojede svoje tempo a bude si hlídat záda. Rezervu na třetího Atkinsona má téměř minutovou. V pořadí na 6. místě se usadil Ital Giggi Galli. Ten se v rozhovorech netajil se svou dobrou náladou a vtipkoval. Bylo vidět, že je za volantem Fordu spokojený. Za ním se v průběžném pořadí drží "domorodec" Jean-Marie Cuoq s Peugeotem 307 WRC. Henning Solberg je průběžně 9. a Matthew Wilson 11. Khalid Al Qassimi se po včerejší nehodě snažil vylepšit své umístění (propadl se do poloviny třetí desítky). Celý den se mu dařilo a jezdil okolo 12. místa. Přesto se v celkovém pořadí neposunul prakticky vůbec dopředu. Smůla potkala také dvojku Fordu Jarri-Matti Latvalu. Vážně poškodil zavěšení kola a tím se prakticky připravil o šanci na bodované umístění. Za zmínku jistě stojí pěkný výkon Alessandra Broccoliho s Renaultem Clio R3, který tak s vozem třídy A7 s velkým odstupem odjel všem produkčním vozům a dere se stále nahoru. Uvidíme, jak se mu povede zítra. Dovolím si tvrdit, že zítra už se nebude příliš bojovat a většina jezdců si bude snažit podržet svá umístění. Čeká nás ale ještě 5 rychlostních zkoušek a stát se může ledacos. Nechme se překvapit. 1. Sébastien LOEB 2:50:38.8 2. Mikko HIRVONEN +2:10.6 3. Chris ATKINSON +3:02.6 4. Francois DUVAL +3:22.7 5. Petter SOLBERG +4:11.8 6. Gigi GALLI +7:39.7 7. Jean Marie CUOQ +8:19.7 8. Per-Gunnar ANDERSSON +9:31.8 9. Henning SOLBERG +11:17.0 10.Toni GARDEMEISTER +11:23.4 11.Matthew WILSON +11:43.6 12.Daniel SORDO +20:45.1 13.Alessandro BROCCOLI +22:19.8 14.Frédéric ROMEYER +23:18.8 15.Jari-Matti LATVALA +24:05.2
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.