Smutná zpráva přišla ze servisní zóny. Jak jsme už v předešlém článku krátce informovali, jednička týmu Suzuki a průběžně desátý jezdec Rally Mote Carlo Toni Gardemeister už dále nebude v soutěži pokračovat.
Vůz Suzuki SX4 WRC Toniho Gardemeistera byl po kontrole mechaniků v servisní zóně stažen ze soutěže. Důvodem je motor, který se přehřál v poslední sobotní zkoušce.
Týmový manažer Akira Kawada řekl: „Motor se přehřál na konci RZ14 a když se auto vrátilo do Valance, tak jsme objevili vnitřní poruchu v motoru. Rozhodli jsme se dále nepokračovat, a tak můžeme motor rozmontovat a zjistit co se vlastně stalo. Ale uděláme tak až v týmové továrně v Paříži a ne zde. Je to zklamání, ale nebyl zde důvod, aby Toni pokračoval. Nebyly jsme si vůbec jisti, zda by motor vydržel vůbec trasu 48 km do Monaka do parc fairme a pak na první zkoušku.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?