OHLÉDNUTÍ TÝMŮ PO TŘETÍ ETAPĚ: Dnes bylo odjeto také 6 RZ. Tratě byly suché, občas ale namrzlé a na druhých průjezdech byla na některých místech vytahaná šotolina.
Citroën Loeb dnešek zakončil opět bez větších problémů. Zato Sordo si vybral během dne smůlu. Hned na úvodní RZ 9 vyhrál a vypadalo to slibně. Na RZ 11 měl problémy s turbem a musel svoji C4 odstavit na zkoušce. Dani byl naštvaný, ale nic nenadělal. Vrátí se Španěl zítra zpět do bojů? Sebastien si udržuje pohodlný náskok před Hirvonenem.
Ford I u Fordu tahal dnes za kratší konec provazu Latvala. Dnes opravdu neměl den, ráno začal 14. místem, pak byl dvanáctý a jedenáctý. Na RZ 12 urazil přední kolo a jeho účinkování pro dnešek v soutěži skončilo. Mikko jede po odstoupení Sorda bez větších problémů na druhém místě. Jak jezdec sám přiznává, na Loeba nemá. Trojka týmu Al Qassimi je na 24. pozici. Když si během dne opět získával jistotu nad vozem.
Subaru Atkinson je pořád za Hirvonenem, tedy na 3. pozici. Během dne se blýskl na RZ 13, kde byl ze všech nejrychlejší. Chris jede bez větších problémů. S vozem je spokojený. Solberg je na páté pozici a taky během dne neměl větší problémy. Jen na poslední RZ dne se mu kouřilo trošku od brzd, ale jezdec si na nic nestěžoval. Petter i Chris si pochvalují úpravy, které byly na voze udělány přes zimu.
Suzuki Andersson se po výpadku Sorda posunul na osmou příčku, což by byl první bod pro tento tým. Gardemeister se držel na 10. místě, což také není špatný výsledek. Během dne se oba dva jezdci blýskli dobrými časy. Andersson byl hned na první zkoušce dne (RZ 9) pátý, Gardemeister byl na RZ 13 šestý. To poukazuje na kvalitu speciálů Suzuki. Vůz je rychlý, ale spolehlivost se musí zlepšit. Bohužel po poslední dnešní RZ hlásil Gardemeister stoupající teplotu motoru. Dostal se s autem do servisní zóny. Inženýři provedli kontrolu a zjistili, že motor by se mohl úplně zničit. Proto Gardemeister odstoupil a zítra již nenastoupí. Toni Gardemeister měl náběh na skvělý výsledek.
Stobart Francois Duval je na čtvrté pozici za Atkinsonem. Po dnešku je rozdíl mezi nimi 20s. Duval přiznal, že na Australana už to asi stačit nebude. Druhý jezdec bodující pro tým Stobart Galli je šestý. Což je pro tohoto Itala na asfaltu dobrý výsledek. Dále je Henning Solberg, mladší z bratrů Solbergů, na devátém místě a Wilson je jedenáctý. Galli se podle svých slov dnes moc dobře nevyspal a tak se ráno rozhodl radši pro opatrnější jízdu. Odpoledne to byl zase starý známý italský bouřlivák Gigi.
Jean-Marie Cuoq, Philippe Janvier Francouzi na Peugeotu 307 WRC se dnes po výpadku Sorda posunuli na sedmou pozici a dokazují tak, že tento vůz rozhodně ještě nepatří do starého železa. A že pokud s 307čkou jede někdo, kdo zdejší prostředí zná, muže obrat o body i stále jezdce šampionátu. V ranních RZ se dostal i před Galliho, ale v následujících měřených kilometrech se mu nepodařilo Itala udržet za svými zády.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.