OHLÉDNUTÍ TÝMŮ PO TŘETÍ ETAPĚ: Dnes bylo odjeto také 6 RZ. Tratě byly suché, občas ale namrzlé a na druhých průjezdech byla na některých místech vytahaná šotolina.
Citroën Loeb dnešek zakončil opět bez větších problémů. Zato Sordo si vybral během dne smůlu. Hned na úvodní RZ 9 vyhrál a vypadalo to slibně. Na RZ 11 měl problémy s turbem a musel svoji C4 odstavit na zkoušce. Dani byl naštvaný, ale nic nenadělal. Vrátí se Španěl zítra zpět do bojů? Sebastien si udržuje pohodlný náskok před Hirvonenem.
Ford I u Fordu tahal dnes za kratší konec provazu Latvala. Dnes opravdu neměl den, ráno začal 14. místem, pak byl dvanáctý a jedenáctý. Na RZ 12 urazil přední kolo a jeho účinkování pro dnešek v soutěži skončilo. Mikko jede po odstoupení Sorda bez větších problémů na druhém místě. Jak jezdec sám přiznává, na Loeba nemá. Trojka týmu Al Qassimi je na 24. pozici. Když si během dne opět získával jistotu nad vozem.
Subaru Atkinson je pořád za Hirvonenem, tedy na 3. pozici. Během dne se blýskl na RZ 13, kde byl ze všech nejrychlejší. Chris jede bez větších problémů. S vozem je spokojený. Solberg je na páté pozici a taky během dne neměl větší problémy. Jen na poslední RZ dne se mu kouřilo trošku od brzd, ale jezdec si na nic nestěžoval. Petter i Chris si pochvalují úpravy, které byly na voze udělány přes zimu.
Suzuki Andersson se po výpadku Sorda posunul na osmou příčku, což by byl první bod pro tento tým. Gardemeister se držel na 10. místě, což také není špatný výsledek. Během dne se oba dva jezdci blýskli dobrými časy. Andersson byl hned na první zkoušce dne (RZ 9) pátý, Gardemeister byl na RZ 13 šestý. To poukazuje na kvalitu speciálů Suzuki. Vůz je rychlý, ale spolehlivost se musí zlepšit. Bohužel po poslední dnešní RZ hlásil Gardemeister stoupající teplotu motoru. Dostal se s autem do servisní zóny. Inženýři provedli kontrolu a zjistili, že motor by se mohl úplně zničit. Proto Gardemeister odstoupil a zítra již nenastoupí. Toni Gardemeister měl náběh na skvělý výsledek.
Stobart Francois Duval je na čtvrté pozici za Atkinsonem. Po dnešku je rozdíl mezi nimi 20s. Duval přiznal, že na Australana už to asi stačit nebude. Druhý jezdec bodující pro tým Stobart Galli je šestý. Což je pro tohoto Itala na asfaltu dobrý výsledek. Dále je Henning Solberg, mladší z bratrů Solbergů, na devátém místě a Wilson je jedenáctý. Galli se podle svých slov dnes moc dobře nevyspal a tak se ráno rozhodl radši pro opatrnější jízdu. Odpoledne to byl zase starý známý italský bouřlivák Gigi.
Jean-Marie Cuoq, Philippe Janvier Francouzi na Peugeotu 307 WRC se dnes po výpadku Sorda posunuli na sedmou pozici a dokazují tak, že tento vůz rozhodně ještě nepatří do starého železa. A že pokud s 307čkou jede někdo, kdo zdejší prostředí zná, muže obrat o body i stále jezdce šampionátu. V ranních RZ se dostal i před Galliho, ale v následujících měřených kilometrech se mu nepodařilo Itala udržet za svými zády.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?