JEZDCI PO DRUHÉ ETAPĚ: Kdo z jezdců dokáže zastavit zatím bezproblémovou jízdu čtyřnásobného mistra světa?
Sebastien Loeb - Citroen Total WRT Dnešek se nám povedl. Podařilo se nám zvýšit náskok, auto funguje, jak má. Zvolili jsme vhodné nastavení a musím říct, že jsem spokojený i s pneumatikami. Obzvláště ráno, kdy je zima a vlhko, tak sedí velmi dobře. Nemůžeme si ale dovolit zpomalit, stále nás čekají dva velice náročné dny, zatím jsme ovšem na dobré cestě. Daniel Sordo - Citroen Total WRT V podstatě by se dal dnešní den rozdělit na dvě části. Ráno šlo vše podle plánu, ale na RZ6 jsme měli technický problém s ovládáním naší C4, což se projevilo i v menší ztrátě. Přesto je ještě daleko do cíle a před nedělním finišem se toho může stát hodně, tak že pojedeme na plno.
Mikko Hirvonen - BP Ford Abu Dhabi WRT Se třetí příčkou nejsme úplně spokojený, jelikož vím, že máme na víc, a proto nám nezbývá nic jiného než zaútočit. Navíc pořád nemůžeme najít to správné nastavení ohledně nových pneumatik, na které jsem si ještě úplně nezvykl. Odpoledne jsem byl ale rychlejší, navíc nás zítra čekají rychlostní zkoušky, na kterých se mi minulý rok dařilo, to mně hraje do karet. Samozřejmě to nebude jednoduché, nicméně dopředu rozhodně nic nevzdáváme, jsou před námi přece jen ještě dva dny. Chris Atkinson - Subaru WRT Ráno jsem bez problému odstartoval, pak jsme s mechaniky udělali nějaké změny na autě během polední přestávky. Odpoledne jsem pak trochu více tlačil na pilu a to vše se projevilo ve dvou RZ, kde jsme byli celkově třetí a upevnili si tak čtvrtou pozici. Pořád ale nejsme ani v polovině soutěže, zatím se nám však nad očekávání daří, tak uvidíme, jak se zítra popereme s dalšími RZ. Francois Duval - Stobart VK M-Sport Ford WRT Změny, které jsme provedli včerejší noc, se vyplatily. Z auta mám velmi dobrý pocit, výtečně fungují jak pneumatiky, tak i brzdy. Podařilo se nám zajet druhý nejrychlejší čas na jedné RZ, obecně jsem si dnešní etapu užíval. Petter Solberg - Subaru WRT Jsme na šesté příčce, což určitě není špatné. Snažili jsme se trochu přidat na tempu, ale podmínky na trati jsou velmi náročné a občas klamou. Nejezdili jsme špatné časy, ale odpoledne se objevili menší problémy, tak že budeme muset před zítřkem provést nějaké menší změny. Snad se nám to zítra ukáže, jako správná věc. Gigi Galli - Stobart VK M-Sport Ford WRT Podařilo se nám více sžít s autem, hodně jsme se přiučili, jsme více sehraní. Během druhé části dnešního dne jsme se zlepšili, ale na trati jsou pořád vlhká místa, která jsou velmi zrádná, musíme si dávat pozor. Trochu jsme ztratili, protože jsme měli menší problémy s ovládáním, ale už je to ok, i pneumatiky fungují tak, jak mají. Musím také pochválit všechny fanoušky, kteří sem dorazili, je tu hned lepší atmosféra, nyní se ale musíme koncentrovat, abychom dojeli do cíle. Jari-Matti Latvala - BP Ford Abu Dhabi WRT Velké problémy mně dělají nové pneumatiky, pořád si na ně nemůžu zvyknout. Auto bylo v zatáčkách malinko rozhozené, tak jsme poupravili nastavení a odpoledne už to klapalo. Byl to velký rozdíl, i mně samotnému se dařilo, ale pořád nejsem úplně spokojený, vím, že můžeme být ještě rychlejší. Chce to trochu změnit styl jízdy a doufám, že to zítra bude mnohem lepší. Během noci chceme ještě trochu změnit nastavení diferenciálu, snad to pomůže. Henning Solberg - Stobart VK M-Sport Ford WRT Dnešek byl pro mě malinko jistější, každá RZ mně hodně dala. Nikdy jsem nebyl vyloženě asfaltový specialista, ale musím říct, že se zde cítím čím dál líp. Podařilo se nám vyvarovat se chyb, což je pro nás to nejdůležitější. S novými pneumatikami jsem spokojený a už si na ně pomalu začínám zvykat. Ještě máme co dohánět, tak že musíme jet stále naplno, ovšem nerad bych udělal nějakou chybu, která by nás mohla stát dobrý výsledek. Per-Gunnar Andersson - Suzuki WRT Dnešek se pro nás vyvíjel mnohem lépe. Nepotkali nás žádné zásadní problémy, zajeli jsme dobré časy. Povzbuzující pro nás je to, že jsme dokázali být rychlejší než ostatní jezdci, co zde mají více zkušeností. Chci si udržet dobrou pozici, ale hlavní plán je dojet do cíle. Matthew Wilson - Stobart VK M-Sport Ford WRT Až na poslední test, kde byly velmi náročné a záludné podmínky, se pro nás dnes vše vyvíjelo v pohodě. Musím se koncentrovat, abych neskončil mimo trať, tak že se soustředím na maximální opatrnost. Toni Gardemeister - Suzuki WRT Potkaly nás menší potíže, nic se ovšem nijak výrazně neprojevilo. Naopak jsme spokojeni, víme, že se můžeme ještě hodně zlepšit. Když vše fungovalo na 100%, opravdu jsem byl překvapen, jak jsme byli rychlí. Do cíle je však před námi spousta kilometrů, dnes večer dáme auto do původního stavu a zítra se ukáže, jakého výsledku jsme opravdu schopni dosáhnout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.