TÝMY PO DRUHÉ ETAPĚ: Dnes bylo odjeto 6 RZ. Tratě byly suché a jezdci neměli problémy s ledem a sněhem na trati. Jediný problém na dopoledních RZ bylo zapadající slunce, které nepříjemně pálilo do očí.
Citroën Vláda červených pokračovala i dnešní den. Jezdci Citroënu se podělili o vítězství na RZ v poměru 5:1 pro Loeba. A v polovině měřených testů dokonce získali double. Trable nastaly až v odpolední části. Stalo se tak na voze Sorda. Problémy se objevily na RZ 6 a nepodařilo se je vyřešit do konce dne. Mělo by se pravděpodobně jednat o diferenciál C4. Díky tomu už Sordo ztrácí na Loeba kolem 55s. Zatímco ostatní jezdci naříkají na proměnlivé podmínky, Loeb si zde jízdu užívá. Ford Hirvonen podává konstantní výkony a drží se na třetím místě. Dnes dokonce čtyřikrát na jednotlivých RZ skončil na třetím místě, což dokazuje, že je nejlepší ze zbytku světa. Latvala je po včerejším defektu už devátý. Během dne zajížděl pravidelně časy v nejlepší osmičce. Smůlu měl Al Qassimi, který boural na RZ 6 těsně před cílem. V soutěži pokračuje na 26. místě. Je to poměrně škoda, protože před havárií jel svůj životní závod na asfaltu.
Subaru Atkinson v průběhu dnešní etapy uhájil čtvrtou pozici před Duvalem, což čekal málokdo. Chris jel celý den bez problémů. Petter se i po dnešní etapě drží na šesté pozici. Před RZ 6 ho ovšem postihly problémy s motorem, které se mu podařilo vyřešit až před RZ 8. Ztratil tím drahocenný čas. Ztráta půl minuty na Duvala není propastná. Suzuki Japonskému týmu se podařilo udržet i po dnešku oba vozy ve hře o body. Andersson dnes vyfasoval 40s penalizaci z důvodu pozdního příjezdu do časové kontroly. Je to poměrně škoda, protože nebýt penalizace, byl by těsně za body. Gardemeister se s vozem dost pral a klesl během dne až na 14. pozici. Stěžoval si, že vozu chybí rychlost na výjezdu ze zatáček.
Stobart Duval se drží na páté pozici, což by mohl být dobrý výsledek, ale Belgičan chtěl rozhodně víc! Vždyť v průběhu dne se mu podařilo stáhnout Atkinsona i na 3,4s. Jenže Francois nemá s Fordem moc zkušeností a to se projevuje (jednou sjel pneumatiky, podruhé měl špatný rozpis). To samé se dá říci i o Gallim. Ten jede konstantně a hlídá body. Na Gallim se projevuje, což i sám přiznal, dlouhá přestávka bez závodů. Je na sedmém místě. Wilson nijak neoslňuje a jede dvanáctý. Henning svedl pěkný souboj, který nakonec prohrál, o devátou pozici s Latvalou.
Jean-Marie Cuoq, Philippe Janvier Tato francouzská dvojice jede s obstarožním Peugeotem 307 WRC. Jejich osmá příčka je vynikající výsledek. Ztráta pouhých 8 vteřin na Galliho slibuje zajímavou podívanou. Tato posádka před Montem dost testovala a nese to své ovoce. Se svým vozem jinak nastupují ve francouzském mistrovství. FOTOGRAFIE Z RALLYE MONTE CARLO 2008 SLEDUJTE ZDE
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?