TÝMY PO DRUHÉ ETAPĚ: Dnes bylo odjeto 6 RZ. Tratě byly suché a jezdci neměli problémy s ledem a sněhem na trati. Jediný problém na dopoledních RZ bylo zapadající slunce, které nepříjemně pálilo do očí.
Citroën Vláda červených pokračovala i dnešní den. Jezdci Citroënu se podělili o vítězství na RZ v poměru 5:1 pro Loeba. A v polovině měřených testů dokonce získali double. Trable nastaly až v odpolední části. Stalo se tak na voze Sorda. Problémy se objevily na RZ 6 a nepodařilo se je vyřešit do konce dne. Mělo by se pravděpodobně jednat o diferenciál C4. Díky tomu už Sordo ztrácí na Loeba kolem 55s. Zatímco ostatní jezdci naříkají na proměnlivé podmínky, Loeb si zde jízdu užívá. Ford Hirvonen podává konstantní výkony a drží se na třetím místě. Dnes dokonce čtyřikrát na jednotlivých RZ skončil na třetím místě, což dokazuje, že je nejlepší ze zbytku světa. Latvala je po včerejším defektu už devátý. Během dne zajížděl pravidelně časy v nejlepší osmičce. Smůlu měl Al Qassimi, který boural na RZ 6 těsně před cílem. V soutěži pokračuje na 26. místě. Je to poměrně škoda, protože před havárií jel svůj životní závod na asfaltu.
Subaru Atkinson v průběhu dnešní etapy uhájil čtvrtou pozici před Duvalem, což čekal málokdo. Chris jel celý den bez problémů. Petter se i po dnešní etapě drží na šesté pozici. Před RZ 6 ho ovšem postihly problémy s motorem, které se mu podařilo vyřešit až před RZ 8. Ztratil tím drahocenný čas. Ztráta půl minuty na Duvala není propastná. Suzuki Japonskému týmu se podařilo udržet i po dnešku oba vozy ve hře o body. Andersson dnes vyfasoval 40s penalizaci z důvodu pozdního příjezdu do časové kontroly. Je to poměrně škoda, protože nebýt penalizace, byl by těsně za body. Gardemeister se s vozem dost pral a klesl během dne až na 14. pozici. Stěžoval si, že vozu chybí rychlost na výjezdu ze zatáček.
Stobart Duval se drží na páté pozici, což by mohl být dobrý výsledek, ale Belgičan chtěl rozhodně víc! Vždyť v průběhu dne se mu podařilo stáhnout Atkinsona i na 3,4s. Jenže Francois nemá s Fordem moc zkušeností a to se projevuje (jednou sjel pneumatiky, podruhé měl špatný rozpis). To samé se dá říci i o Gallim. Ten jede konstantně a hlídá body. Na Gallim se projevuje, což i sám přiznal, dlouhá přestávka bez závodů. Je na sedmém místě. Wilson nijak neoslňuje a jede dvanáctý. Henning svedl pěkný souboj, který nakonec prohrál, o devátou pozici s Latvalou.
Jean-Marie Cuoq, Philippe Janvier Tato francouzská dvojice jede s obstarožním Peugeotem 307 WRC. Jejich osmá příčka je vynikající výsledek. Ztráta pouhých 8 vteřin na Galliho slibuje zajímavou podívanou. Tato posádka před Montem dost testovala a nese to své ovoce. Se svým vozem jinak nastupují ve francouzském mistrovství. FOTOGRAFIE Z RALLYE MONTE CARLO 2008 SLEDUJTE ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.